قزوین ؛

بیمارستانهای قزوین نوسازی و بهسازی می شود

معاون عمرانی استاندار گفت : مهمترین مشکل در حوزه سلامت استان کمبود تخت بیمارستانی است و با توجه به میانگین کشوری ، یکهزار تخت کمبود داریم که برنامه‌ریزی لازم برای افزایش آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛"منوچهر حبیبی" در جلسه نوسازی و بهسازی بیمارستانهای قدیمی شهر قزوین ، افزود : با توجه به سفر اخیر وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به استان و بازدید از بیمارستان های بوعلی و شهید رجایی و همچنین حسب دستور استاندار محترم ، طرح مطالعاتی نوسازی و بهسازی بیمارستانهای قدیمی شهر قزوین آغاز شده است .

وی تصریح کرد :  به دلیل قدمت برخی بیمارستانهای شهر قزوین و از طرفی کمبود یک هزار تخت بیمارستانی که تخت‌های موجود پاسخگوی نیاز‌ها نمی باشد ، حوزه بهداشت و درمان استان با مشکلات متعدد در زمینه تامین تخت بیمارستانی مواجه است.

حبیبی عنوان داشت : قزوین شرایط بیمارستانی مناسبی ندارد و تعدادی از بیمارستانهای فعلی نیز نیازمند بازسازی می باشند که منابع ملی و دولتی و عمرانی در حال حاضر پاسخگوی چنین پروژه های بزرگی نیست و لزوم ورود سرمایه گذار احساس می شود .

معاون امور عمرانی استاندار تأکید کرد : اتکا به منابع دولتی و ملی خیلی نمی تواند امیدوار کننده باشد و باید از شیوه های دیگری مثل مشارکت بخش های خصوصی ، سرمایه گذاری و شهرداری بهره مند شد .

وی گفت : اولویت اول در ساماندهی بیمارستان های قدیمی استان ، بیمارستان بوعلی می باشد که برنامه ریزی لازم جهت طرح های مطالعاتی آغاز شده است .

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.