شرکت سازنده سامانه‌های موشکی روسیه:

پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی روسیه آماده آزمایش است

ساخت سامانه پدافند موشکی اس-500 که پیشرفته ترین سامانه موشکی روسیه است، به مرحله پایانی رسید و این سامانه موشکی برای انواع آزمایش‌ها آماده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رادیو "اخبار روسی" روسیه ، شرکت تسلیحاتی "آلماز انتی،" دست اندرکار ساخت سامانه‌های موشکی روسیه، اعلام کرد آزمایش نمونه‌هایی از سامانه پدافند موشکی اس-500 تا اواخر سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید.

سامانه پدافند موشکی اس-500 قادر به هدف قرار دادن و نابودی اهداف پرنده اعم از موشک‌های قاره پیما و بالستیکی و موشک‌های بالدار تا برد پرواز 3500 کیلومتر است.

این سامانه موشکی که ساخت آن از سال 2010 جریان داشت، دارای سیستم راداری قدرتمندی است می تواند تا شعاع 600 کیلومتری به طور همزمان به چند هدف پرنده موشک پرتاب کند.

"ویکتور موراخوفسکی،" عضو شورای کمیسیون صنایع دفاعی روسیه نیز در گفتگو با این رادیو اعلام کرد: سامانه اس-500 نسل جدید سامانه‌های پدافند موشکی است که می تواند برای نابودی هواپیماها و موشک‌های قاره پیما و بالستیکی و پهنه فضایی نزدیک به زمین به کار گرفته شود.

وی افزود: این سامانه موشکی بهترین دستاوردها در سامانه‌های موشکی کنونی روسیه را در خود جمع کرده و علاوه بر آن امکانات جدیدی در عرصه پدافند هوایی، موشکی و فضایی دارد.

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا که در حال استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی خود در اروپای شرقی است، از توانمندی روسیه در عرصه پدافند موشکی و به ویژه ساخت مجموعه‌های اس-500 ابراز نگرانی کرده است.

بر پایه این گزارش‌ها، مقام‌های آمریکایی امیدوار بودند با استقرار تسلیحات پدافند موشکی خود در اروپا موازنه قوا را به نفع خود و زیان روسیه بر هم بزنند.

اما امکانات و توانمندی‌های گسترده روسیه در عرصه پدافند موشکی از جمله سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 که قادر به هدف قرار دادن موشک‌های قاره پیما تا شعاع 300 کیلومتر هستند برنامه‌های واشنگتن را با مشکل مواجه کرده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
آقایان بیاییدیک سامانه 600به بالا بسازیم تاآمریکافکرخودش واعراب حاشیه خلیج فارس دیگه ازاین غلطهانکنند یابسازید یاخودم سامانه 1000به بالا میسازم آباورنداریدبه کوری چشم دشمنان اگه نساختم.آه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
روسیه در اخرین لحظه برگ برنده را رو میکند.
آخرین اخبار