لاوروف: گفتگوهای ژنو مرحله ای سرنوشت ساز است

وزیرخارجه روسیه گفت: گفتگوها تحت نظارت سازمان ملل در سوریه مرحله ای سرنوشت ساز به سمت راه حل سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود گفت گفتگوها که رسما از روز دوشنبه آغاز شده است نشان دهنده مرحله ای بسیار سرنوشت ساز است.

وی تاکید کرد شرکت کنندگان در گفتگوهای ژنو تلاش می کنند خود را با مواضع یکدیگر تطبیق دهند.

وزیر امورخارجه روسیه افزود: این گفتگوها باید فراگیر و براساس قطعنامه ( 2254) سازمان ملل متحد باشد و براساس آنچه در بیانیه ژنو ( سال 2012) پیش بینی می شود نمایندگان همه مردم سوریه را دربرگیرد.

وی برخی شرکا را به تلاش برای تحریف بیانیه ژنو متهم کرد و گفت این گروه ها بر انتقال قدرت تمرکز کرده اند بدون آنکه به نکته ای مهم که مشارکت همه گروههاست توجه کنند تا بتوان به زمینه تفاهم بین دولت و مخالفان دست یافت.

لاوروف گفت: مشارکت افرادی از جیش الاسلام و احرار الشام در مذاکرات ژنو 3 در چارچوب هیئت ریاض، به معنای به رسمیت شناختن این دو گروه به عنوان شریکی در مذاکرات نیست. همه از جمله آمریکاییها بر این مسئله تاکید کردند. موضع ما و موضع بسیاری از اعضای گروه بین المللی حمایت از سوریه آن است که این دو گروه، تروریستی هستند.

وی یادآور شد: مشارکت این دو گروه در مذاکرات ژنو فقط در صورت پایبندی آنها به قطعنامه 2254 شورای امنیت و کنار گذاشتن کامل شیوه های افراطی امکان پذیر است. مسکو امیدوار است مخالفان سوری هیئت مشترکی در این مذاکرات تشکیل دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار