لاله افتخاری در همایش عزت ملی:

فتنه جدید دشمن برای انتخابات امسال مسائل اجتماعی‌ است

یک نماینده مجلس با اشاره به قصد دشمن برای انتخابات پیش‌رو گفت: فتنه جدید دشمن برای انتخابات امسال فتنه اجتماعی‌ است.

فتنه جدید دشمن برای انتخابات امسال مسائل اجتماعی‌ استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش عزت ملی که با موضوع نقش زنان در عزت ملی برگزار شده بود با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بانوان ما هم در پیروزی انقلاب و هم در تداوم آن نقش مهمی داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب هویت و جایگاه را از بانوان گرفته بودند ولی مردم ما فهمیدند که منبع عزت کجاست و به دنبال آن رفتند. 

افتخاری با اشاره به اقدامات خارج از عرف مجلس ششم در مورد زنان اظهار داشت: در مجلس ششم قانونی تحت عنوان کنوانسیون حقوق زنان ارائه شد که یکی از بندهای این کنوانسیون به زنان حق روسپی‌گری می‌داد که البته با ایرادات فراوان شورای نگهبان مواجه شد و خوشبختانه در آن زمان این کنوانسیون به تأیید نرسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز معاونت زنان ریاست جمهوری در بسیاری از مسائل پاسخگو نیست، اظهار داشت: در روزهای اخیر از این معاونت می‌شنویم که ما پاسخگوی بسیاری از مسائل نیستیم البته ما هم از این معاونت به عنوان یک وزارتخانه انتظار نداریم، اما خواهان تعامل با این معاونت در حوزه بانوان هستیم، بعضا هم مجبور به تذکر و سوال می‌شود.

وی افزود: دولت یازدهم همواره سعی می‌کند بودجه را به موقع تحویل مجلس دهد ولی اکنون لایحه دائمی شدن احکام پنج گانه برنامه پنج ساله را آورده در حالی که شامل همه مسائل مورد نیاز نیست، ما نیز به همین دلیل آن را رد کردیم و در این لایحه توجهی به وضع جوانان، بانوان و مسائل فرهنگی نشده است و لایحه‌ای که دو ماه از وقت مجلس را گرفته هنوز در کمیسیون تلفیق کامل نشده است.

افتخاری با بیان اشکالات این لایحه گفت: مسائلی که در این لایحه آمده است معلوم نیست که کدام استعداد را شکوفا و چه دردی را از بانوان دوا خواهد کرد، همچنین مسائلی چون جمعیت و سبک زندگی در این لایحه جایی ندارد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد فتنه جدید در انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: برنامه دشمن در سال 88 فتنه سیاسی بود ولی برای انتخابات امسال فتنه اجتماعی با تکیه بر مسائل بانوان را در پیش گرفته است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار