افتخاری مطرح کرد

جای مطالبات واقعی زنان در برنامه ششم توسعه خالی است

نماینده مردم تهران گفت: در برنامه ششم توسعه خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای واقعی زنان مشاهده نمی‌شود.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی، در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جایگاه زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه گفت: جایگاهی که برای زنان در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است، جایگاه واقعی آنها نیست.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به یکی از بندهای برنامه ششم توسعه که در رابطه با زنان و خانواده است، گفت: این بند به مسائل مختلفی می‌پردازد که اولا ابهامات زیادی دارد و ثانیا خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای واقعی زنان در آن مشاهده نمی‌شود.

افتخاری در ادامه بیان داشت: در برنامه ششم به بیمه زنان خانه‌دار که در مواد 230 و 227 برنامه پنجم توسعه اشاره شده بود، توجهی نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اصطلاحات، مطالب و مواردی ذکر شده که نه تنها برای زنان راهگشا نیست، بلکه به نظر می‌رسد راهی برای نفوذ اهداف شوم فرهنگی بیگانگان باشد.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه برنامه ارائه شده از سوی دولت کار جدیدی را ارائه نمی‌دهد، گفت: دولت به جای ارائه برنامه ششم توسعه به صورت لایحه، احکام آنرا به مجلس ارائه داده است که این احکام نواقص بسیاری دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در بحث ایثارگران، قرآن، ازدواج جوانان و جمعیت که به طور مستقیم به موضوع زنان و خانواده بر می‌گردد، هیچ‌گونه برنامه‌ای از سوی دولت ارائه نشده و اینطور به نظر می‌رسد که برنامه ششم توسعه بدون کار کارشناسی و به سرعت تهیه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار