دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری؛

لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه با حضور مسئولان دولتی بررسی می‌شود

جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته با محوریت بررسی لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته به منظور بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و همچنین لایحه بودجه 1395 تشکیل جلسه خواهند داد.

دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس از شنبه (10 بهمن) تا چهارشنبه (14 بهمن ماه 94) به شرح زیر است:

** بررسی شكوائيه تعاونی ناشران در کمیسیون اصل 90

اعضای كميسيون اصل نودم (90) قانون اساسی روز یکشنبه (11بهمن ماه) نشستی با مسؤولين وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، گمرك جمهوری اسلامی ايران، نمايندگان سازمان بازرسی كل ‌كشور، ديوان محاسبات كشور و مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهند داشت تا طرح شناسه رهگيری، طرح شبنم، حذف كد رهگيری و حذف هولوگرام از سيگار را بررسی کنند.

لازم به ذکر است روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون جلسه‌ای با مسؤولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی شكوائيه تعاونی ناشران و كتابفروشان درباره مشكلات نشر خواهند داشت.

** نشست اعضای تلفيق بودجه و برنامه کمیسیون آموزش با وزير آموزش و پرورش

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز یک‌شنبه لايحه بودجه سال  1395 را با حضور معاونين وزارت آموزش و پرورش، مسؤولين مربوطه در ديوان محاسبات، وزارت اقتصاد، خزانه‌داری كل، رئيس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای، سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این اعضای تلفيق بودجه سال 1395 و برنامه ششم كميسيون با وزير آموزش و پرورش در محل وزارتخانه نشستی را برگزار خواهند کرد.

اعضای کمیسیون مذکور در روز دوشنبه نیز بررسی لايحه بودجه سال 1395 را با حضور معاونين محترم وزارت علوم، تحقيقات و فناوری- معاونين مالی دانشگاه پيام‌نور و فنی و حرفه‌ای، مسئول صندوق رفاه دانشجويان، رئيس امور آموزش‌عالی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور در دستور کار دارند.

** بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی؛ روز یکشنبه طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری را بررسی می کنند و در روز دوشنبه هم لایحه بودجه سال 95 را بررسی می کنند.

** بررسی بودجه و برنامه در کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ در هفته جاری بررسی کلیات لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی کلیات لایحه بودجه 1395 کل‌ کشور را در دستور کار دارند.

**بررسی طرح مقابله با دولت‌های حامی تروريسم در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه بررسی لايحه برنامه توسعه ششم و بودجه سال 1395 كل كشور و عملكرد بودجه سال 1394 وزارت امورخارجه و ارتش جمهوری اسلامی ايران را در دستور کار دارند.
    
ضمن اینکه اعضای کمیسیون مزبور در این روز مواد (2) و (3) و تبصره‌های ماده (5) طرح يك‌فوريتی اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز بررسی می‌کنند.

لازم به ذکر است که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در روز دوشنبه علاوه بر بررسی عملكرد بودجه سال 1394 ستاد كل نيروهای مسلح و وزارت کشور، طرح مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بين‌المللی حامی تروريسم را نیز بررسی می‌کنند.

**بررسی احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه در کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی؛ در هفته جاری ادامه بررسی لايحه بودجه سال 1395 كل كشور و لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارند.

** بررسی لايحه بودجه 95 در کمیسیون برنامه و بودجه
 
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات؛ در هفته پیش رو ادامه رسيدگی به لايحه بودجه سال 1395 كل كشور را در دستور کار دارند.


** کمیسیون بهداشت وضعیت بخش سلامت در بودجه 95 را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان؛ روز یکشنبه بررسی وضعيت سازمان پزشكی قانونی و وزارت ورزش و جوانان در لوايح بودجه 1395 و برنامه ششم توسعه با حضور مسؤولين سازمان مذكور، سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور و ديوان محاسبات كشور را در دستور کار دارند.

ضمن اینکه اعضای كميسيون مذکور روز دوشنبه با حضور مسؤولين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور، سازمان‌های بيمه‌گر و ديوان محاسبات كشور، وضعيت بخش سلامت در لوايح بودجه 1395 و برنامه ششم توسعه را بررسی می‌کنند.

**انتخاب اعضای رسیدگی به لايحه شفاف‌سازی هزينه‌های انتخاباتی در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ روز یک‌شنبه علاوه بر بررسی انتخاب اعضای هيأت‌رئيسه كميسيون مشترك رسيدگی به لايحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزينه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات رياست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی و انتخاب دو عضو كميسيون به‌عنوان اعضای كميسيون مشترك رسيدگی به لايحه مقابله با تقلب در تهيه آثار علمی، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشكيلات وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور را در دستور کار دارند.

ضمن اینکه روز دوشنبه اعضای کمیسیون مزبور علاوه بر بررسی لايحه احكام مورد نياز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران، نشست مشتركی با مسؤولان نيروی انتظامی و مسؤولان جمعيت هلال احمر به‌ منظور بررسی لايحه بودجه سال 1395 كل كشور برگزار خواهند کرد.

** بررسی لايحه بودجه 95 در کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ روزهای یک‌شنبه و دوشنبه لايحه احكام مورد نياز اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران و لايحه بودجه سال 1395 كل كشور را بررسی می‌کنند.

**بررسی احکام ارجاعی لایحه بودجه سال 95 در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران؛ در هفته جاری بررسی احکام ارجاعی و پیشنهادات الحاقی لایحه بودجه سال 1395 کل کشور را در دستور کار دارند.

** بررسی بودجه 95 کشور در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ در هفته جاری مواد ارجاعی لایحه بودجه سال 1395 کل کشور را بررسی می‌کنند.

**بررسی لایحه حمايت از مالكيت صنعتی در کمیسیون حقوقی

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛ هفته جاری لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1395 كل ‌كشور، لایحه مبارزه با تأمين مالی تروريسم و لایحه حمايت از مالكيت صنعتی را بررسی می‌کنند.

** بررسی طرح اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه طرح اصلاح قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ‌ها را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار