کفش‌های عجیب با پاشنه فنری

نتا سورق (Neta Soreq) طراح شناخته شده مد با هدف «ایجاد تجربه‌ای جدید در راه رفتن» کفش‌های پاشنه بلند زنانه‌ای طراحی کرده است که پاشنه‌های آن حالت فنری و ارتجاعی دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کفش‌های عجیب با پاشنه فنرینتا سورق (Neta Soreq) طراح شناخته شده مد با هدف «ایجاد تجربه‌ای جدید در راه رفتن» کفش‌های پاشنه بلند زنانه‌ای  طراحی کرده است که پاشنه‌های آن حالت فنری و ارتجاعی دارند. 
این طراحی که با نام عبور پرانرژی (Energetic Pass) به بازار می‌آید دارای دو نسخه است: یک نسخه آن دارای فنرهایی در قسمت وسط زیر کفش است اما نسخه بعدی دارای دو فنر در قسمت جلو و عقب کفش است. اما در مدل‌های رونمایی شده نوارهایی سینوسی از جنس ماده سازنده کفش دور عضلات پا می‌پیچد.
 طراح این کفش می‌گوید: «طراحی کفش من بر اساس مطالعه افراد فوق فعال و تمرکز بر درمان‌های متفاوت با هدف هدایت انرژی در بدن انجام شده است.» این طراح که تحصیلات خود را در دانشکده هنر بزالل به اتمام رسانده می‌افزاید من از ساختار ماهیچه‌ها و حرکت طبیعی پا در موقعیت‌های مختلف الهام گرفته‌ام.
 نوارهای ایجاد شده از بالا به پایین حرکتی دایره‌وار داشته و در نهایت کف و پاشنه کفش را تشکیل می‌دهند. این شکل مواج باعث می‌شود فنرهای ارتجاعی ایجاد شوند که تجربه ما از راه رفتن را تغییر می‌دهند. سورق می‌گوید: «من پاشنه‌ای فنری  طراحی کرده‌ام که مکانیزمی دارد که به شکل جذب کننده شوک عمل کرده و به فرد تجربه‌ای جدید در راه رفتن را می‌بخشد.»
 برای طراحی این کفش‌ها از ترکیب روش‌های سنتی و مدرن استفاده شده است و در عین استفاده از تکه چوب برای مدلسازی حالت پای انسان، از پرینت سه بعدی نیز برای طراحی دقیق و لایه به لایه کفش بر اساس آناتومی پای انسان استفاده شده است.
 طراح این کفش می‌گوید: «من از تکنیک سنتی ساخت کفش استفاده کرده و آن را با پیشرفت‌های فن‌آوری در زمینه طراحی کامپیوتری ترکیب کردم. این نوع روند فنی-خیاطی در واقع فرصت‌های جدیدی در اختیار طراحان می‌گذارد.
بخش اصلی کفش از جنس نایلون و با پرینت سه بعدی ساخته شده است در حالی که پاشنه‌های آن از جنس فوتوپلیمر حساس به نور تهیه شده است.
 منبع:مدآنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
اگه کسی با این کفش پاش پیچ بخوره بدون شک پاش بد جورمیشکنه