اصفهان؛

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای طرح های آب رسانی

تا دو هفته آينده ۲ هزار ميليارد تومان برای طرح های آبرسانی روستایی به روستاها تزريق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور در دیدار استاندار اصفهان اظهار کرد: از این میزان اعتبار يكصد ميليارد تومان آن سهم طرح هاي آبرساني در روستاهای استان اصفهان است.

وی افزود: دغدغه وزارت نيرو تامين آب شرب اصفهان است اما سامانه دوم تامين آب شرب اصفهان بسيار دير راه اندازی شده است.

معاون وزير نيرو و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور تصريح كرد: پيك مصرف آب در شهرها نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزايش داشته است که بايد در خصوص تكميل سامانه انتقال آب شرب، افزايش منابع و ذخيره آب اقدام شود.

وی با بيان اينكه اولين شبكه فاضلاب در كشور شبكه فاضلاب اصفهان است، بیان داشت: بازسازي فاضلاب شهر اصفهان هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه دراین ارتباط ۲۰۰ ميليون يورو مجوز فايناس موجود است .

وي به بوي فاضلاب در برخي از مناطق شهر اصفهان نيز اشاره كرد و ادامه داد: بايد از دانش روز براي بازسازي شبكه هاي فاضلاب و خريد دستگاه هاي مدرن با مكش قوي استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه رسول زرگرپور استاندار اصفهان بیان کرد: آب شرب با كمبود آب روخانه زاينده رود ارتباط مستقيم دارد.

وی در رابطه با چاه هاي فلمن، اشاره كرد: زماني كه آبي در رودخانه زاينده رود وجود نداشته باشد چاه هاي فلمن از دسترس خارج مي شوند كه بايد تمهيداتي در اين خصوص صورت گيرد و با توجه به وضعيت رودخانه نمي توان اطميناني به چاه هاي فلمن داشت.

استاندار اصفهان به مشكل فاضلاب هاي شهري و روستايي نيز اشاره كرد و افزود‌: مشكلات بخشي از فاضلاب هاي شهري رفع شده است اما هنوز نگراني هايي در رابطه با برخی روستاها وجود دارد.

وی ادامه داد: شبكه فاضلاب شهر اصفهان مستهلك شده است و بوي فاضلاب و نشست هايي كه ايجاد مي شود مشكلاتي را در مناطقي از شهر ايجاد كرده است و بايد در اين خصوص چاره اي انديشيده شود.

زرگرپور با بيان اينكه آب و فاضلاب روستايي در بودجه هاي جاري با مشكل مواجه هستند، افزود: درصدي از روستاها آب شرب مناسب از لحاظ كمي و كيفي ندارند.

وي با اشاره به اينكه استفاده از سيستم هاي كاهنده در استان در دستور كار قرار گرفته است، تصريح کرد: مديريت استان بر كاهش ۲۰ درصدي در مصرف آب شرب تاكيد دارد و این استان آمادگي دارد كه در كشور تمام مراكز دولتي را به سيستم كاهنده مصرف مجهز کند؛ همچنین براي استفاده خانوارها نيز بايد مباحث تشويقي و تبليغي به عنوان اصل و اولويت اجراي كار در دستوركار وزارت نيرو قرار گيرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بايد تمام مراكز جمعيتي از جمله هتل ها، بيمارستان ها و دستگاه هاي دولتي و عمومي ملزم به استفاده از مخزن هاي استراتژيك شوند، تا در شرايط اضطرار با مشكل مواجه نشوند. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.