اصفهان؛

همكاری اصفهان با بلژیك در زمینه های گردشگری، صنعتی و فنآوری

استاندار اصفهان: با انجام توافق هسته ای زمینه همكاری این استان با بلژیك فراهم شده و اصفهان آماده همكاری با بلژیك در زمینه های گردشگری، صنعتی و فنآوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار با كریستین دوفرین رئیس مجلس سنای بلژیك گفت:استان اصفهان به دلیل ویژگی های منحصر بفرد پس از توافق هسته ای مقصد بسیاری از مسئولان كشورهای اروپایی بوده است و این كشورها مراودات خود با استان اصفهان را در زمینه های مختلف آغاز كرده اند.

وی افزود:استان اصفهان با بیش از 20 هزار اثر تاریخی كه یكهزار و 760 اثر آن به ثبت ملی و 6 اثر آن نیز به ثبت بین المللی رسیده است به دلیل جاذبه های گردشگری كانون توجه جهانیان قرار دارد و بخش خصوصی بلژیك و اصفهان می توانند با برقراری ارتباط در زمینه گردشگری همكاری كنند.

زرگرپور با اشاره به میزبانی اصفهان در سالهای گذشته تاکنون از 86 کشور جهان تصریح کرد:براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، استان های ایران می توانند در قالب تفاهمنامه هایی با سایر نقاط همكاری داشته باشند و استان اصفهان آمادگی دارد تا با استان های بلژیك همكاری خود را آغاز كند.

استاندار اصفهان در ادامه همچنین خواستار همكاری اتاق بازرگانی اصفهان و بلژیك شد و گفت: این دو اتاق می توانند با برگزاری نشست های مشترك، همكاری های مشترك را بررسی و اجرایی كنند.

رئیس مجلس سنای بلژیك روز گذشته به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و بمنظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و توسعه روابط پارلمانی دو كشور وارد تهران شد.

كریستین دوفرین صبح امروز وارد شهر تاریخی اصفهان شد،وی قرار است در جریان این سفر دو روزه از جاذبه های تاریخی شهر گردشگری اصفهان و كاشان دیدن كند. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.