یاسوج؛|

برخورداری 15 روستا از نعمت گاز

فرماندار بویراحمد گفت: در فصل گرم سال روستاها و بعضا سطح شهر با مشکلات متعددی در حوزه آب مواجه می‌شد لذا انتظار می‌رود در سال 95 توجه ویژه‌ای به آب شرب روستایی شهرستان بویراحمد شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمدکاظم نظری افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای بیان عملکرد خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار بویراحمد از اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه گازرسانی، برق، کشاورزی و ورزشی خبر داد و گفت: راه‌اندازی سیستم توزین در حال حرکت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی این سیستم در کاهش تصادفات بسیار مهم و موثر است.

نظری احداث مزرعه پرورش ماهی در روستای ده‌برآفتاب را از دیگر پروژه‌های خوب بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: سرجمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی در یک سال گذشته 11 میلیارد تومان بوده که گام‌های خوبی در بخش کشاورزی برداشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و صعب‌العبور بودن آن خدمت‌رسانی را سخت کرده است، گفت: به همت مدیران شرکت گاز در دهه فجر امسال قریب به 15 روستا با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 67 نفر و شبکه‌گذاری 56 کیلومتر از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

نظری مجموعه روستاهای کاکان شامل حمزه خانی، منصورخانی، حاجی‌خانی، غضنفرخانی و تل خالی با 235 خانوار و یک‌هزار و 137 نفر جمعیت را از جمله روستاهای شهرستان بویراحمد عنوان کرد و گفت: این روستاها در دهه فجر شعله گاز به خانه‌های آن‌ها می‌رود.

فرماندار بویراحمد مجموع روستاها را شامل روستاهای حوزه چنار متشکل از بن‌دره، بونه ریزک چنار، دره‌گرم چنار، زنگوای علیاء، سرچنار، سرمست و سرقنات قباد با 67 خانوار و جمعیت 297 نفر عنوان کرد و گفت: روستاهای راهمالی که در دهه فجر از نعمت گاز برخوردار می‌شوند شامل تل‌گهی، رهمالی و تل‌گاه با 126 خانوار و 630 نفر جمعیت است.

نماینده  دولت تدبیر و امید در شهرستان بویراحمد از افتتاح پروژه هزار متر مکعبی شهر چیتاب خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری با اعتبار شش میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی 700 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظری از مهمترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در شهرستان بویراحمد را پروژه پمپاژ و تامین آب اراضی  الغدیر مختار عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه مهم 800 هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت می‌رود که 300 هکتار آن باغی و 500 هکتار دیگر نیز زراعی است.

این مسئول آخرین پروژه افتتاحی بویراحمد به نمایندگی از 125 پروژه را افتتاح سالن ورزشی چند منظوره قائم آل محمد شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: این سالن ورزشی با زیربنای 615 متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 460 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با وجود بارش‌های فراوان و رودخانه‌های متعدد بیشترین مشکلات را در حوزه آب شرب و کشاورزی دارد لذا سرمایه‎گذاری در بخش آب شهرستان مهم بوده از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان ارشد کشوری و مدیران استانی نسبت به این مهم توجه کنند تا مشکلات آب این شهرستان برطرف شود.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در فصل گرم سال روستاها و بعضا سطح شهر با مشکلات متعددی در حوزه آب مواجه می‌شد لذا انتظار می‌رود در سال 95 توجه ویژه‌ای به آب شرب روستایی شهرستان بویراحمد شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.