جلیلی: انتساب به بيت امام(ره) مسئوليت مى‌آورد نه مصونيت

عضو شورایعالی امنیت ملی گفت: انتصابی صحیح است که براساس تفکرات امام شکل بگیرد. انتساب به بيت امام (ره) مسئوليت مى‌آورد نه مصونيت.

انتصاب به بيت امام مسوليت مى‌آورد نه مصونيت/مجلس بايد قرارگاه پيكار با بيكارى باشد
به گزارش خبرنگار احزاب وتشكل‌هاى گروه سياسى باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در همایش "عزت ملی" اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به سخنان رهبرى اظهار داشت: اینکه رهبری دیروز بر جهت‌گیری انقلابی تاکید کردند به این دلیل است که هرچه زاویه‌ها از انقلاب بیشتر شود فاصله از انقلاب بیشتر می‌شود و آن وقت فرد رفتاری مقابل و ضدانقلاب از خود بروز می‌دهد.

جلیلی اظهار داشت: امروز همه حتی ضد انقلاب، انقلاب را با پسوند اسلامی خطاب می‌کنند و جهت اسلامی آن را نمی توانند انکار کنند.

وی تاکید کرد: هر حرکت و عملی که از ایمان و عمل صالح فاصله گیرد حرکتی ضد انقلابی است و کسانی نیز که این دو شاخص را در نظر نمی گیرند حرکتشان ضد انقلابی است.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: اگر از انقلاب درک صحیحی داشته باشیم به همان میزان می توانیم کسانی را که از انقلاب فاصله می گیرند بشناسیم.

وی اظهار داشت: ضد انقلاب کسانی‌اند که 180 درجه با انقلاب زاویه می گیرند و ممکن است کسی در بستر زمان از زاویه 5 درجه با انقلاب به 180 درجه فاصله برسد.

جلیلی با بیان اینکه انقلاب یک تغییر سیاسی صرف نبود و باید مناسبات عوض شود گفت: امام خمینی(ره) مناسباتی بر مبنای حق، ایمان و عمل صالح آورد و اگر انتصابی نیز بر مبنای تفکرات امام راحل شکل گرفت صحیح می‌شود. چراکه انتساب به بيت امام (ره) مسئوليت مى‌آورد نه مصونيت.

وی تاکید کرد: وقتی می گویند می خواهیم سالگرد انقلاب برگزار کنیم بزرگداشت انقلاب این نیست که بیاییم مناسباتی را که انقلاب برای برهم زدن آن آمده زنده کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: با اسم چیزی عوض نمی‌شود، انقلابی یعنی کسانی که وقتی در مسولیتی قرار می‌گیرند برایشان مناسبات انقلاب و رنج مردم مهم باشد و انقلابی یعنی کسانی که نمی‌توانند در مورد استکبار بی‌تفاوت باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که مبنای انتخاب بر مبنای ایمان و عمل صالح را نمی‌پذیرند مناسبات جاهلی برایشان مهم است گفت: کسانی که چارچوب شورای نگهبان را قبول ندارند چار چوب wto و حق وتو برایشان موجه است.

جلیلی با بیان اینکه مجلس باید قرارگاهی برای تحقق آرمان‌های انقلاب با دو عنصر قانون گزاری و نظارت باشد گفت: مجلس باید قرارگاه پیکار با بیکاری و سایر مشکلات کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: تفاوت تفکر انقلابی و غیر انقلابی این است که تفکر انقلابی تولید قدرت کرده و تفکر غیرانقلابی از قدرت هزینه می‌کند.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار