ره‌پیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جوان یا مسن بودن داوطلبان نمایندگی خبرگان تاثیری در صلاحیت آنان ندارد

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: جوان یا مسن بودن داوطلبان نمایندگی خبرگان تاثیری در بررسی صلاحیت آنان ندارد.

سیامک ره پیک سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به فضاسازی‌های اخیر برخی جریانات علیه شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افراد، به مستندات قانونی و گزارشات توجه کرده و این گزارشات را با مصادیق پرونده تطبیق می‌دهد.

وی افزود: در قانون موضوعی به نام گروه ها یا جریانات سیاسی نداریم و آنچه در قانون آمده تفکیک میان جریانات قانونی و غیرقانونی است لذا عضویت در گروه‌ها و جریانات سیاسی که در داخل کشور مجاز به فعالیت هستند، جزء مسائلی نیست که در بررسی صلاحیت‌ها موثر باشد بر همین اساس، شورای نگهبان به این موضوعات توجهی نخواهد کرد و اساسا چنین تقسیم بندی وجود ندارد.

ره‌پیک در ادامه اظهار داشت: ما چنین تقسیم‌بندی نداریم که براساس گرایشات سیاسی بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام دهیم چرا که شورای نگهبان به این موضوع توجه ویژه ای ندارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات در پاسخ به این سوال که آیا در بررسی مجدد صلاحیت داوطلبانی که اعتراض می‌کنند معیارها و ملاک های جدیدی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: معیارها همان معیارهای مراحل قبلی است اما کسانی که اعتراض می کنند ممکن است مدارک جدیدی ارسال کنند و این همان مدارک جدیدی است که در پرونده فرد بررسی می شود.

وی در ادامه افزود: البته به طور طبیعی در بررسی دوباره صلاحیت افراد، یکبار دیگر ادله گذشته مرور می شود و اگر احیانا نقصی در پرونده داوطلبان وجود داشته باشد به آن مسائل هم توجه می شود، بنابراین همچنان ملاک قانون است و همانند مراحل قبل بر اساس ملاک های قانونی عمل می کنیم.

ره پیک در پایان در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر کاهش سن داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان و اینکه برخی افراد تاکیددارند که داوطلبان این مجلس باید سن بالایی داشته باشند، اظهار داشت: در قانون مجلس خبرگان هیچ اشاره ای به سن افراد نشده است بنابراین چه جوان باشند، پیر یا مسن تاثیری در وضعیت آنها و در بررسی صلاحیت افراد نخواهد داشت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.