قم؛

مراسم رونمایی از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا

مراسم رونمایی از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا رحیمی در مراسم رونمایی از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا در اداره کل تامین اجتماعی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه  8 تا 15 بهمن ماه به عنوان هفته مقابله با سرطان نام گذاری شده است، اظهار داشت:  ابتلا به سرطان امروز یکی از بزرگترین عوامل فوت در سراسر دنیا است.
 
مدیرعامل مرکز رادیوتراپی صدرا افزود: 300 الی 400 هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا هستند که سالانه نزدیک به 35 هزار نفر فوت می شوند.
 
وی با بیان اینکه 15 درصد عوامل ژنتیک و 85 درصد محیطی و سنی در ابتلا به سرطان نقش دارد، افزود: سرطان‌های پوست ، سینه، معده و روده بیشترین سرطان‌ها و حدود 40 درصد ابتلا را تشکیل می‌دهند.
 
رحیمی با بیان اینکه سالانه 85 هزار ابتلا سرطان جدید داریم، افزود: از این بین 45 هزار مرد و 40 هزار نفر زن هستند.
 
مدیرعامل مرکز رادیوتراپی صدرا با اشاره به اینکه درمان سرطان با عمل شیمی درمانی رادیوتراپی و جراحی است، تصریح کرد: جراحی بیشترین سهم را در درمان و بعد از آن رادیوتراپی است که در ایران متاسفانه به دلیل عدم پیشرفت عمل جراحی شیمی درمانی بیشتر حجم درمان را در برمی‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه بیماران تا قبل از تاسیس این مرکز برای درمان به تهران مراجعه می‌کردند، عنوان کرد: این مرکز از سال 89 شروع به ساخت شد و در مرداد ماه سال 90 مورد بهره برداری قرار گرفت که از استان‌های مختلف بیمار پذیرفته‌ایم که بیشتر از کشور عراق بوده‌اند.
 
رحیمی با اشاره به اینکه سالانه هزار نفر در این مرکز درمان شده اند، خاطرنشان کرد: برای این مرکز نیاز به  دستگاه دوم داشتیم، دستگاه اول دستگاهی بود که می‌توانست سرطان‌های عمقی و سطحی را درمان کند.
 
مدیرعامل مرکز رادیوتراپی صدرا با اشاره به اینکه هزینه درمان برای هر بیمار 50 میلیون تومان است، تصریح کرد: 2000 هزار میلیارد تومان مستقیم و 6 هزار میلیارد به صورت غیر مستقیم برای درمان بیماری سرطان در کشور هزینه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تعرفه پذیرش بیمار در این مرکز به صورت تعرفه دولتی در نظر گرفته شده است،خاطرنشان کرد: با این که مرکز خصوصی هستیم هیچ هزینه ای از بیمار گرفته نمی‌شود و همه هزینه ها را بیمه با تعرفه دولتی پرداخت می‌کند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.