قم؛

صدور 120 مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در قم

عطاءالدین قاسمی گفت: تاکنون دفتر امور اجتماعی 120 مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی،‌ خیریه، ورزشی، خانواده و آسیب‌هایی مانند اعتیاد صادر کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم پای صندوق رای سیاست نظام است، بارها به حضور گسترده مردم در صحنه‌های سیاسی تاکید شده است.

قاسمی گفت: ماموریتی به دفتر امور اجتماعی از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری محول شد تا جلساتی با تشکل‌ها، گروه‌ها، اقشار موثر و تاثیرگذار برگزار کند و برای مشارکت حداکثری برنامه‌ریزی شود.

 وی با بیان اینکه انتخابات برای نظام طرح راهبردی است، گفت: در انتخابات تکلیف سیاسی مملکت و انتخابات مدیران تعیین می‌شود، زیرا نظام ما مبتنی بر جمهوری و رای مردم است و تمام مسئولان نظام به طور مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم: انتخابات صحنه‌ای برای سنجش میزان حمایت مردم از نظام است، در کنار سرمایه‌های مادی، منابع، ذخایر، ثروت، قدرت نظامی، علمی و سرمایه انسانی، امروز بحثی به عنوان سرمایه اجتماعی مطرح است.

قاسمی ادامه داد: سرمایه اجتماعی به این معنا است که نظامی بتواند ابزارها و امکانات را طوری مدیریت کند تا ارتباط بین مجموعه و جامعه هدف آن افزایش پیدا کند و به اعتماد کامل برسد و مشارکت و رضایت حاصل شود، شوراها و دهیاران به عنوان افکار عمومی یکی از مجموعه‌هایی هستند که در تولید و ارتقای اجتماعی نقش دارند.

وی با بیان اینکه واگذاری کارها به مردم ناشی از اعتماد نظام اسلامی بود، گفت: سپردن کارها به دست مردم می‌تواند برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موثر باشد، بنابراین در زمینه تشویق مردم به مشارکت حداکثری از شما کمک می‌خواهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم عنوان کرد: هر اندازه میزان آرای مردم در انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان پایه‌های نظام اسلامی مستحکم‌تر می‌شود و نظام سرمایه بزرگی به دست می‌آورد.

وی یادآور شد: زیرساخت بسیاری از مسائل اقتصادی، ‌سیاسی و امنیتی، از بحث‌های اجتماعی و فرهنگی تامین می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه دهیاران در زمینه آسیب‌های روستاها و بخش‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند، گفت: باید از دستگاه‌ها کمک بگیرند تا آسیب‌ها کاهش و سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کند.

وی به صدور مجوز و آموزش و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، افزود: تاکنون دفتر امور اجتماعی 120 مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی،‌ خیریه، ورزشی، خانواده و آسیب‌هایی مانند اعتیاد صادر کرده در حالی که از بخش‌ها و روستاها تنها یک تشکل مردم‌نهاد در کهک داریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در پایان خاطر نشان کرد:‌ دهیاران مردم را تشویق کنند تا افراد علاقه‌مند برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی در قالب تشکل‌ها ورود پیدا کنند، زیرا چنین تشکل‌هایی زمینه قانونی برای مشارکت مردم در زمینه خدمت به جامعه را فراهم می‌کنند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.