شعر با صداها و فضاهای متنوع زنده است

حجم آثار رسیده به جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بسیار خوب و به لحاظ کیفی با آثار متنوعی با سطوح مختلف روبرو هستیم.

گروس عبدالملکیان شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: یک جشنواره موفق می‌تواند چندین هدف داشته باشد. اهدافی که با هم تلفیق می‌شوند و در نهایت جشنواره موفقی را رقم می‌زند. یکی از اهداف جشنواره کشف استعدادهای جوان و هدف دیگر آن پرورش این استعدادها و به فعلیت رساندن پتانسیل‌های آن‌هاست. ناگفته نماند تدابیری جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای استعدادهای انتخاب شده در داوری‌ها اندیشیده شده است تا توانایی بالقوه جوانان را به فعلیت برساند.

عبدالملکیان با بیان خروجی خوب جشنواره گفت: داوری‌های منصفانه و جامع در کنار برگزاری کلاس و کارگاه‌ها بی‌گمان خروجی خوبی را برای جشنواره فراهم می‌کند. علاوه بر این بهتر است جشنواره برنامه‌های بلند مدت را برای برگزیدگان در نظر بگیرد و آن‌ها را به حال خود رها نکند و در نهایت وقتی سطح کاری این افراد به کیفیت مطلوب رسید، با چاپ آثارشان در قالب کتاب نه یک نشریه سطحی،‌ از آنها حمایت کند.

این شاعر در خصوص آثار ارسالی در حوزه شعر آزاد و متن ادبی گفت: حجم آثار رسیده بسیار خوب و به لحاظ کیفی با آثار متنوعی با سطوح مختلف روبرو هستیم. نکته مثبت اینجاست که ما در این جشنواره با تنوع فضا و صداهای مختلفی برخورد کرده‌ایم. به قول آدونیس شاعر عرب «اگر روزی همه سیاستمدارها یک حرف را بزنند، دنیا بهشت و اگر روزی همه شاعران یک حرف را بزنند، دنیا به جهنم تبدیل می‌شود». بنابراین شعر با صداها و فضاهای متنوع زنده است. ما نیز در آثاری که بررسی کردیم در نمونه‌‌های بهتر شاهد فضاها و صداهای متنوع هستیم. 

وی با اشاره به تعداد برگزیدگان خاطرنشان کرد: در جلسه نهایی که با اعضای هیئت داوران خواهیم داشت، برگزیدگان به طور اول، دوم، سوم یا به شکل هم عرض تعیین می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره به دبیری افشین یداللهی ترانه‌سرا و شاعر و مرتبط با فضای علوم پزشکی است. جشنواره‌ای که با نظم و دقت برگزار شده و دوستان حاضر در نهاد برگزاری جشنواره همکاری خود را در جهت پیشرفت جشنواره داشته‌اند.

گروس عبدالملکیان در پایان گفت: هر جایی که این فرصت فراهم بشود، من استقبال می‌کنم تا بتوانیم از میان استعدادها، آن‌هایی که شاخص‌ترند را انتخاب و با همکاری دوستان، زمینه را برای پرورش این استعدادها فراهم کنیم. مهم این است که این استعدادها رها نشوند و در نهایت به فعلیت برسند.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار