رویكرد هنر برای هنر، مخاطب جدی ندارد

بسیار دیده شده است كه آفرینش‌های هنری كه با رویكرد هنر برای هنر تولید شده‌اند خیلی مخاطب جدی ندارد و پس از مدتی هم از صحنه رقابت كنار رفته اند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عبدالحمید ضیایی استمرار برگزاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره را قابل ستایش خواند و اظهار كرد: یكی از ویژگی های این جشنواره ادبی برگزار شدن در بخش‌های مختلف است كه قابل ستایش است.

وی ادامه داد: بسیار دیده شده است كه آفرینش‌های هنری كه با رویكرد هنر برای هنر تولید شده‌اند خیلی مخاطب جدی ندارد و پس از مدتی هم از صحنه رقابت كنار رفته اند.

این نویسنده جشنواره‌ها را آفتی در صحنۀ ادبی كشور بر شمرد و عنوان كرد: این جشنواره ها به دلیل اینكه ایده را از هنرمند می گیرند و ذهن او را به سمت موضوعاتی مشخص رهنمون می سازند خیلی نقشی در پیشبرد جایگاه هنرمند ندارند و همچنین باید گفت كه ملاك دقیق و جدی نیز برای سنجش اثر هنری نداریم.

وی تصریح كرد: بسیاری از افرادی كه در جشنواره‌ها شركت می‌كنند نگاه مادی به آن دارند و آن را مكانی برای مطرح شدن خود در دنیای هنر می‌دانند و از این جهت در نامیدن آن‌ها به عنوان هنرمند واقعی باید با كمی اغماض نگاه كرد.

ضیایی تأكید كرد: این هنرمندان سعی دارند تا با رعایت كردن معیارهای جشنواره، تولیدات خود را با چارچوب های اصلی جشنواره هماهنگ كنند و به جای اینكه اثری هنری را ارائه دهند به سمت تولید كارهای سفارشی بروند.

این استاد فلسفه راهكارهایی را برای بهتر شدن خروجی جشنواره شعر و استان جوان سوره مطرح كرد و اظهار داشت: چه ایرادی دارد تا این جشنواره هر چند سال یك بار برگزار شود و در این مدت با فكر و برنامه ریزی مستمر سعی كنیم تا هر چه باشكوه‌تر برگزار شود.

این شاعر با ارائه پیشنهادی به دبیران این جشنواره در خصوص استفاده بهینه از شاعران جوان این طور بیان كرد: بهتر است تا از شاعرانی كه در دوره‌های گذشته جشنواره جزو برگزیده ها بودند به عنوان  داور و عوامل اجرایی در دروه های بعدی آن استفاده كنیم تا با این كار انگیزه ای را برای آن ها فراهم كند تا به جای حضور در مقام شركت كننده با عنوان های دیگر در جشنواره مشاركت داشته باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار