قزوين ؛

50 درصد مردم قزوین دارای اضافه وزن و چاقی هستند

کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر استان قزوین گفت: 50 درصد مردم این استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛راحله صادق گفت : مصرف چربی‌ها، لبنیات، کم‌تحرکی در استان قزوین گسترده بوده که همین امر موجب بروز بسیاری از مشکلات از جمله سرطان‌های روده و معده است.


وي اظهار کرد: بیماری سرطان یکی از بیماری‌هایی است که در دنیای امروز با تأثیرپذیری از عوامل مختلف روند رو به افزایشی را به خود اختصاص می‌دهد.

صادق با بیان اینکه عوامل خطر مختلفی موجب بروز بیماری‌های سرطانی می‌شود، افزود: براساس آمارهای موجود استان قزوین از نظر وجود عوامل خطر بیماری‌های سرطان، شامل شرایط نامطلوبی است چراکه در بین استان‌های همجوار از نظر تعداد افراد در معرض خطر، درصد بالاتری را شامل می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر استان قزوین با بیان اینکه طرح مداخله پیشگیری و کنترل بیماری‌های سرطان در استان قزوین و شهرستان‌های آن در حال اجرا است، ادامه داد: در برنامه بلندمدت طرح یاد شده، علاوه بر آموزش کارکنان بخش‌های پزشکی با سایر ارگان‌های دولتی این استان هم‌افزایی صورت گرفته است.

صادق گفت: با توجه به اینکه برنامه بلندمدت طرح مداخله پیشگیری از بیماری سرطان یک برنامه 5 ساله است، امیدواریم تاپایان سال جاری تدوین برنامه‌ها را به اتمام برسانیم و در راستای آن برنامه میان مدت تدوین شود.

انتهاي پيام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.