با این دستگاه روش درمانی مناسب هر نوع سرطان را انتخاب کنید

با دستگاه صوتی ساخته شده توسط محققان می‌توان به خصوصیات مکانیکی سلول‌های سرطانی پی برد و بر اساس آن دارو و روش درمانی تجویز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روش درمانی خاص برای تمام بیماران موفقیت آمیز نیست. 

برای پیدا کردن روش درمانی موثر گاهی زمان زیادی هدر می‌رود. به تازگی محققان یک ابزار صوتی طراحی کردند که با استفاده از آن می‌توان مدت زمان تشخیص اثربخشی روش درمانی را تا حد زیادی کاهش داد. 

در درمان سرطان، مهمترین عامل برای بیماران و پزشکان، زمان است. زمان به پزشکان این فرصت را می‌دهد تا دانش و شناخت خود را درباره سرطان افزایش دهند. با گذشت زمان ممکن است پیشرفت‌ها و بهبودهایی در داروها و فناوری‌هایی که قسمتی از روش درمانی هستند حاصل آید. 

جوکیم رئیس آزمایشگاه پردازش صوت شناسی و سیگنال دانشگاه تگزاس گفت: دانشجویان در حال تحقیق برای پیدا کردن روشی برای تشخیص سرطان هستند که خصوصیات مکانیکی سلول‌های سرطانی را شناسایی می‌کند. طراحی و ساخت ابزار صوتی دارای توانایی کاهش مقدار زمان مورد نیاز برای تعیین اثربخشی یک درمان است.

این ابزار یک ارتعاش صوتی به نمونه خون وارد می‌سازد و در نتیجه سلول‌های سرطانی با خصوصیات مکانیکی منحصر به فرد به گونه متفاوت نسبت به سلول‌های سالم به این ارتعاشات واکنش می‌دهند.

از آنجایی که خصوصیاتی همچون تراکم پذیری، اندازه، دانسیته و واکنش به امواج صوتی برای هر سلول در بدن انسان منحصر به فرد است، واکنش سلول‌ها به ابزار را می‌توان با استفاده از یک میکروسکوپ به منظور تشخیص دقیق‌تر و واضح‌تر سلول‌های سرطانی مشاهده کرد. 

کیم می‌گوید: این روش با روش‌های تشخیص سرطان رایج تفاوت دارد. در این روش ما رفتار سلول‌های سرطانی براساس خصوصیات مکانیکی آنها در واکنش به یک درمان ویژه را بررسی می‌کنیم. 

خصوصیات مکانیکی سلول‌های سرطانی هنگامی که تحت تأثیر امواج صوتی در ابزار میکروسیالی، قرار می‌گیرند، باعث می‌شود تا این سلول‌ها رفتار متفاوتی نسبت به سلول‌های سالم در نمونه خونی از خود نشان دهند. براساس نحوه عکس‌العمل به ارتعاشات، طرح درمان بیمار می‌تواند براساس واکنش به داروی تجویز شده در روزهای قبل تنظیم شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار