ساخت یک نوع چیپ میکروسیال، برای اولین بار در دانشگاه تهران

چیپ میکروسیال برای اندازه گیری سطح سرمی مارکرهای استخوانی برای اولین بار در دانشگاه تهران ساخته شد.

مرتضی حسینی طراح و سازنده طرح چیپ میکروسیال در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این طرح با همکاری مرکز پژوهشی و فناوری‌های نوین در مهندسی علوم زیستی دانشگاه تهران ساخته شد.

وی ادامه داد: درگام اول از طریق تعامل میان نانوذرات طلا و مولکول‌های زیستی آنتی بادی، یک نانو کاوشگر طلا برای اندازه‌گیری الکتروشیمیایی غیرآنزیمی نشانگرها ساخته شد و در گام بعدی این کاوشگر بر روی سطح الکترود با حفظ ساختار و کارکرد آنتی بادی طراحی شده است.

این طراح چیپ میکروسیال بیان داشت: در این راستا رسوب نانوذرات طلا بر روی سطح الکترود طلا به منظور بهبود ویژگی‌های الکتروشیمیایی سطح صورت گرفت است.

حسینی تصریح کرد: در این پلت فرم مبتنی بر واکنش آنتی‌بادی و آنتی‌ژن کلیه مراحل معرفی نمونه، انکوباسیون و اندازه‌گیری الکتروشیمیایی در کانال‌های میکروسیالی اتفاق می‌افتد. 

وی اذعان داشت: الکترودهای طلای موجود در محفظه میکروسیالی برای نشاندن آنتی بادیی که در مراحل بعدی به صورت انتخابی با آنتی ژن مربوطه واکنش می‌دادند عامل‌دار شده و برای ساخت کانال‌های میکروسیالی از یک روش ارزان، قابل اعتماد و سریع با استفاده از نوار چسب دو طرفه استفاده شده است، در مرحله آخر تراشه الکتروشیمیایی و ساختار میکروسیالی برای ساخت سیستم نهایی استئوکیت ادغام شدند.

حسینی یادآور شد: در این طرح تراشه میکروسیالی بر پایه روش‌های الکتروشیمیایی ساخته شده و برای اندازه‌گیری نشانگرهای پیشنهاد شده، انتخابی و حساس بوده است. 

وی گفت: از دیگر مزایای این سیستم تشخیصی ساده می‌توان به کاهش زمان اندازه گیری و نیاز به مقدار کمتر نمونه و ثبات بالا اشاره نمود.


انتهای پیام /

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار