شیراز؛

گسترش فرهنگ مبارزه با مواد مخدر

گسترش فرهنگ مبارزه با مواد مخدر از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد حائز اهميت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  شیراز؛ دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: رويكرد اجتماعي در مسير مبارزه با مواد مخدر اقدامي مؤثر و قابل توجه است.    
به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهيمي با بيان اين مطلب در جلسه كميته تخصصي توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم نهاد، اظهار کرد: رويكرد اجتماعي در مسير مبارزه با مواد مخدر اقدامي مؤثر و قابل توجه است چرا كه به دنبال آن اقدامات پيشگيرانه در سطح جامعه نمود پيدا مي‌كند و اين رويكردي است كه بايد تمام دستگاه‌ها آن را دنبال كنند.  
وي در ادامه افزود: پيامدها و آسيب‌هاي ناشي از مصرف مواد مخدر بسيار خطرناك است لذا بايد آموزش و اطلاع‌رساني به موقع مبتني بر اصول علمي و حرفه‌اي در دستور كار باشد.  
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد را در پيشگيري از اعتياد مهم برشمرد و گفت: بايد با برنامه‌ريزي صحيح از ظرفيت‌‌ها و پتانسيل سازمان‌هاي مردم نهاد در جهت گسترش فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و افزايش سطح آگاهي افراد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان استفاده بهينه کرد.  

ابراهيمي بيان کرد: علاوه بر فعاليت دستگاه‌هاي دولتي باید بستر لازم به منظور مشاركت حداكثري سازمان‌هاي مردم نهاد در عرصه مبارزه با مواد مخدر فراهم شود چرا كه اين سازمان‌ها با وجود پتانسيل‌ها موجود مي‌توانند در مبارزه همه جانبه بر عليه مواد مخدر موفق عمل کنند.  

وي افزود: معضل مواد مخدر صرفا مربوطه به يك قشر خاص نيست بلكه همه آحاد جامعه به نوعي در برابر با آن مسئول هستند لذا بايد با همكاري بيش از پيش و با اجراي اقدامات فرهنگي، پيشگيري، مقابله با ورود و عرضه و درمان و حمايت‌هاي اجتماعي نسبت به مبارزه و كاهش آسيب‌هاي ناشي از معضلات آن اقدام شود.  

انتهای پیام/ف
برچسب ها: گسترش ، فرهنگ ، مبارزه ، مخدر ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.