با دیدن این عکس دیگر لب به "هات داگ" نمی‌زنید!

برخی از آزمایشاتی که بر روی محتویات و مواد سازنده هات‌داگ‌ها انجام شد خبر از وجود DNA انسان در آن‌ها داد.

با دیدن این عکس دیگر لب به به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه هات‌داگ یکی از غذاهای پرطرفدار است که نمی‌توان آن را مغذی و سالم دانست. هر ساله افراد به طور متوسط 50 هات‌داگ مصرف می‌کنند که همین مقدار کافی است تا به بدن خود آسیبی جدی برسانند.

گوشت‌های فرآوری شده به دلیل نیترات بالا می‌توانند منجر به ابتلا به بسیاری از بیماری مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان شوند اما افراد با اضافه‌کردن سس به آن و لذت بردن از طعم آن خطرات آن را جدی نمی‌گیرند.

بیش از صدها بار محققان و متخخصان تغذیه از وجود موادی مشکوک و مضر در هات‌داگ خبر داده‌اند اما همچنان افراد آن را غذای محبوب خود می‌دانند.

اخیرا محققان با بررسی 345 هات‌داگ و 75 برند مختلف تولید‌کننده آن به نتایجی نگران‌کننده دست یافتند. این نتایج نشان داد 14.4 درصد از محصولات بررسی‌شده از نظر سلامتی و بهداشتی مشکوک هستند. بسیاری از محتویات واقعی هات‌داگ‌ها با برچشب موجود در آن هم‌خوانی ندارد.

خبر نگران‌کننده که از نتایج این بررسی‌ها بدست آمد این است که 2 درصد از هات‌داگ‌ها حاوی DNA انسان است. با وجود آنکه این درصد چشمگیر نیست اما بسیاری از افراد حتی نمی‌خواهند چنین ریسک کوچکی را در مورد سلامتی خود مرتکب شوند. به احتمال زیاد برچسب فهرست مواد تشکیل‌دهنده مواد قابل اعتماد نیستند به خصوص اگر در مورد فرآورده‌های گوشتی باشد.

با دیدن این عکس دیگر لب به

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار