جدال ربات با انسان بر سر قدرت

ربات لیفتراک با جابجایی بارهای سنگینی که انسان قادر به انجام آن نیست قدرتمند می شود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش قصد داریم نحوه ساخت ربات لیفتراک را به طور کامل به شما کاربران گرامی باشگاه خبرنگاران جوان آموزش دهیم. رباتی که با قدرت و توانایی های خود به کمک انسان می آید و در جابه جایی بارهای سنگینی که انسان قادر به جابجایی آن نیست یاری می رساند.

جدال ربات با انسان بر سر قدرت

کلیات طرح

پروژه مورد نظر ، طرح یک ربات لیفتراک با قابلیت کنترل از راه دور است. مدار فوق از دو قسمت تشکیل شده است:

۱) قسمت فرستنده :

این قسمت که در اختیار کاربر قرار می گیرد و شامل چهار کلید برای هدایت ربات در چهار جهت و دو کلید برای بلند کردن و پایین گذاشتن بار و یک ماژول فرستنده برای فرستادن اطلاعات می باشد .

۲) قسمت گیرنده :

این قسمت که شامل یک ماژول گیرنده ودو موتور گیربکس دار همراه با چرخ های تانکی در طرفین برای به حرکت در آوردن موتور و یک موتور گیربکس دار در جلو دستگاه برای حرکت دادن قسمت لیفت به سمت بالا و پایین و قسمت مکانیکی حرکت ربات می باشد . ربات فوق درچهار جهت حرکت کرده و توسط کاربر کنترل می شود و در زمانی که کار بر موتور را به جلوی بار مورد نظر (که بر روی سکوی مخصوص قرار دارد) هدایت کرد می تواند آن را به سمت بالا هدایت کرده و به مکان مورد نظر ببرد و بر روی زمین قرار دهد.

جدال ربات با انسان بر سر قدرت

مجموع فرستنده و گیرنده در دو پکیج جدا از هم قرار دارند .

کاربرد های صنعتی روبات ها را در زمان کنونی می توان به سه گروه زیر دسته بندی کرد :
۱) حمل مواد ، تخلیه و بار گیری : در این حالت کار روبات ها ، جابه جه کردن مواد و قطعات از جایی به جایی دیگر است .
۲) کاربردهای فرایندی : این کاربرد ها عبارتند از نقطه جوشکاری ، جوش کاری قوسی ، رنگ پاشی و عملیاتی که در آنها وظیفه روبات کاربرد ابزاری خاص برای انجام برخی کارهای تولیدی در کارگاه هاست .
۳) مونتاژ و بازرسی : هر دو کارهای متمایز در این گروه قرار می گیرند . مونتاژ با روبات توجه بسیاری را به خود جلب کرده است ، زیرا امکانات بالقوه زیبادی دارد . روبات های بازرسی نیز با استفاده از حساسه ها ، مشخصات محصول را اندازه گیری می کنند .
در این میان ربات های بار بر و لیفتراک به دلیل اینکه هم فشار بار را از دوش انسان بر می دارند و هم در صورت قابل کنترل بودن ، دیگر نیازی به شخص برای کنترل دستگاه ندارند ، اهمیت زیادی در صنعت یافته اند.

جدال ربات با انسان بر سر قدرت

اطلاعاتی که در این پروژه کسب می شود:

شبیه سازی یک ربات لیفتراک  به صورت بی سیم و کنرل از راه دور  . که در طول این پروژه با مواردی مانند ارتبات سریال میکرو ها ، کار با فرستنده و گیرنده های ASK و FSK ، کنترل موتور DC ، موتور های گیربکس دار ، آشنایی با درایور L298 ، آی سی ULN2803 و در نهایت نحوه ساخت قسمت های مکانیکی آشنا شدیم و کار بیشتر با نرم افزار هایی مانند پرتیوس و کدویژن.

جدال ربات با انسان بر سر قدرت



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار