هافینگتون پست: ورزش و ترابری هوایی؛ دو محک جدی پیش روی ایران

ایران با میزبانی پیکارهای ورزشی جهانی و گسترش توانمندی‌های ترابری خود می تواند چهره تازه‌ای به جهانیان نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «هافینگتون پست» در مطلبی نوشت: ورزش و ترابری هوایی می توانند شاخصی از این باشند که آیا ایران انعطاف لازم را دارد تا در جهانی که روز به روز بیشتر به هم نزدیک می شود، بازیگر برجسته ای باشد.

اینکه ایران چگونه با حقوق ورزش زنان برخورد می کند و نیز برداشتن محدودیت ها در فرودگاه های بین المللی خود و یا استفاده از هواپیماهای جدید نیز شاخصی از این خواهد بود که ایرانی ها چگونه می خواهند از بازگشت به عرصه جهانی بهره مند شوند. پاسخ ایران نشان می دهد که این کشور می خواهد فرودگاه بین المللی امام خمینی و شرکت دولتی ایران ایر را برای رقابت با فرودگاه های استانبول و دوحه و دوبی و ابوظبی و شرکتهای ترکیش ایرویز و قطر ایروز و اماراتس و اتحاد آماده کند.

ناظر حقوق بشر از مدیران فدراسیون جهانی والیبال نقل قول کرده است که پس از دیدار با ، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ایران، او گفته که می توان با «فراهم کردن زمینه برای حضور خانواده ها در مسابقه های والیبال،» دست به پیشرفتهایی در این زمینه زد. مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال، فابیو آزودو، می گوید: «امیدواریم پیش از آغاز تور جهانی والیبال در جزیره کیش (ایران) به دستاوردهای سازنده ای برسیم.» این بازیها قرار است 15 فوریه (26 بهمن) برگزار شود. 

در زمینه ترابری هوایی نیز ایران با امضای یک قرارداد 27 میلیارد دلاری با ایرباس برای خرید 118 فروند جت نشان داد که می خواهد بازیگر بزرگ این عرصه باشد.عباس آخوندی، وزیر ترابری ایران، به رویترز گفت: «بی گمان ما در جایگاهی تاریخی ایستاده ایم. ما همیشه مرکز ترابری در منطقه بوده ایم.» رئیس ایران ایر، فرهاد پرورش، نیز گفت: «زمانی ما از ایرلاین های مهم منطقه و جهان بودیم و دوست داریم دوباره همان نقش را برعهده بگیریم.»

برای این کار ایران باید با شرکت‌های هواپیمایی ترکیه و کشورهای خلیج فارس که نمی خواهند با مسافران چندان سخت بگیرند خود را هماهنگ کند.

بلندپروازی های ایران هم در زمینه ورزش و هم ترابری هوایی راهبرد ایران را در سود بردن شرکتهای دولتی خود از برداشته شدن تحریم ها محک خواهد زد. چرا که باور همگانی بر این است که این کار نفوذ غربی را که همراه با سرمایه گذاری خارجی خواهد بود محدود خواهد ساخت.

نیروهای بازار و تصمیم هایی که ایران می گیرد روشن خواهد ساخت که آیا این کشور همچون یک مرکز ترابری منطقه ای پا به عرصه خواهد گذاشت.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار