هجرت مدافعان حرم ضامن امنیت و عزت دنیای اسلام است

سردار سلامی دفاع شهیدانی همچون شهید قاجاریان و مدافعان حرم خارج از مرزهای ایران را ضامن امنیت و عزت کشورهای اسلامی دانست و به داشتن چنین مدافعانی افتخار کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از  خراسان رضوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید محسن قاجاریان، فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) و سروان پاسدار شهید احمد رضایی و در جمع باشکوه فرماندهان لشگری، مردم همیشه در صحنه نیشابور و جمعی از مسئولان این شهرستان گفت: اگر افرادی همچون قاجاریان و رضایی هجرت نکنند و در خارج از مرز‌ها نجنگند، دشمنان نه تنها امنیت ملی ما را بلکه امنیت همه سرزمینهای اسلامی را به خطر می‌اندازند و عزت همه مسلمین به خطر می‌افتد. 

سردار حسین سلامی با بیان اینکه تیپ زرهی ۲۱ امام رضا (ع) در ارزیابی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ع) بهترین یگان نیروهای مسلح انتخاب شده، ‌ افزود: کارنامه شهید قاجاریان درخشنده‌ترین کارنامه در جمع فرماندهان نیروهای مسلح بوده است. 

وی تصریح کرد: امروز بهترین فرمانده خود را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) تقدیم می‌کنیم و افتخار می‌کنیم به داشتن چنین انسانهایی که در تاریخ جاودانه می‌مانند. 

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به افتخارات نیشابور در عرصه‌های مختلف ادبی، علمی و ایستادگی تاکید کرد: امروز شاهد افزودن یک فرمانده دلاور دیگر و یک رزمنده جوان دیگر، بر کتاب تاریخ پر افتخار مردمان این شهر باستانی هستیم. 

سردار سلامی گفت: امروز شما یک فرمانده نام آور و دلاور، پاسدار مصلح، یک مردی که تمام زندگی خویش را در عرصه جهاد و مبارزه و مقاومت و عبادت گذراند، سردار شهید محسن قاجاریان و یک رزمنده جوان دلاور به نام شهید احمد رضایی که تعلیم و تربیت یافته از مکتب اهل بیت (ع) است را بر روی دستان مهربان خود تشییع می‌کنید و آن‌ها را تا عرش خدا بدرقه می‌کنید؛ سردار قاجاریان اسوه اخلاص و مرد میدان جهاد و شهادت بود. 

وی با بیان اینکه امروز بعد از ۳۷ سال مقاومت و ایستادگی بر قله رفیع منزلت جهانی ایستاده‌ایم، افزود: ایران امروز نه فقط یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است بلکه یک قدرتی است با دامنه‌های تأثیرگذار جهانی؛ هیچ می‌زی برای حل بحرانهای این منطقه نیست مگر اینکه یک قدرت بزرگ دیگر حضور داشته باشد و آن ایران است! 

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود به آمریکا آویزان است و هویتی از خود ندارد، گفت: اصلاً قیافه یک رژیم و یک حکومت به او نمی‌آید، هویت خود را جغرافیای خود را، سیاست خود را درقالب آمریکا ترسیم می‌کند؛ او یک پناهنده سیاسی است، هنر او حمله به یمن بی‌دفاع و فقیر است. 
سردار سلامی با بیان اینکه هنر آل سعود تفرقه انداختن خونین در جهان اسلام است، افزود: وقتی ایران در مقابل قدرت‌ها می‌ایستد همه به او نگاه می‌کنند و اراده جمهوری اسلامی ایران به واسطه داشتن رهبری حکیم، وارسته، انسانی عمیق، مدیر بیدار، آگاه به سیاست بیگانگان، آن انسان شایسته‌ای که بعد از ارتحال امام عظیم الشان توانست در عصر پیچیده‌ترین فتنه‌های تاریخ بشر انقلاب این نظام را این چنین حکیمانه مدیریت کند که امروز ایران یک قدرت پیشرفته منطقه‌ای وحتی جهانی است. 

وی تصریح کرد: وجود چنین رهبرآسمانی بر صفحه زمین جزء موهبت‌ها و مائده‌های الهی است؛ خداوند به این رهبر عزیز و بزرگوار، مهربان، به آن حکیم پارسا، آن مجاهد شجاع، آنجانباز بزرگ، طول عمری به آن وسعت دهد که انقلاب ما را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کند. 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تحقق وعده‌های الهی در قران، گفت: با دیدن این رود جاری جمعیت در نیشابور افتخار کردم که ما پیش مرگ شماییم. خادم شماییم، برای آرمانهای شما، دین شما، عزت شما، حاضریم قطعه قطعه شویم وقتی اینهمه روح مهربانی وصمیمیت و ایثار و فداکاری را در شما می‌بینیم. 

سردار سلامی تاکید کرد: به سرنوشت مسلمانان از ۱۱۰ سال پیش به این طرف نگاه کنید. این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، یهود و نصری چه تاریخ غم انگیزی برای همه مسلمانان ایجاد کردند! آن‌ها مسلمانان را هر زمان توانستند به جان هم انداختند، بین آنان را خط کشی کردند، آن‌ها تلاش کردند هویت اسلامی ملتهای مسلمان را به غارت ببرند. حجاب از زنان مسلمان بدر کنند، جوانان مسلمان را از مساجد دور کنند. حجاب گریزی و نمازگریزی ارمغان تسلط تمدن غرب در طول یکصد سال گذشته در جهان اسلام بوده است. 

وی به مصائبی که حکومت پهلوی برای کشور داشت، اشاره کرد و گفت: ثروت‌های سرشار مادی و معنوی همه مسلمانان عالم را به یغما بردند. خنجری زهرآگین به نام رژیم صهیونیستی را بر پهلوی عالم اسلام فرو بردند. دیکتاتور‌ها را بر جهان اسلام حاکم کردند. هرچه توانستند آتش بر سر مسلمانان ریختند. فقط ظرف ۳۵ سال گذشته ۱۴ کشور مسلمان تحت حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند! این ارمغان غرب برای اسلام بوده است و درطول ده‌ها سال قبل از انقلاب مسلمانان هیچ سپر دفاعی نداشتند، هیچ پناهگاهی نداشتند غربی‌ها غارت کردند. بیچاره مردم مظلوم و مستضعف مسلمان تماشاچی غارت هویت و ثروت‌هایشان بودند. 

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به حضور امام خمینی (ره) در میان مردم و بازگشت تاریخی ایشان به کشور، افزود: خورشید انقلاب طلوع کرد، مسلمانان صاحب پیدا کردند، امام پیدا کردند، پناهگاه یافتند و دیگر از آن زمان به بعد رؤیای شیرین تسلط برجهان اسلام به کابوس تبدیل شد، ما مقاومت کردیم از دیوار سخت تحریم اقتصادی عبور کردیم به تهاجم فرهنگی دشمن پاسخ درخوری دادیم، فتنه سال ۸۸ که یک فتنه جهانی بود خاموش کردیم. جهان اسلام بیدار شد اما مستکبران همچنان حملات خویش را بر پیکر زخمی مسلمانان در هر نقطه‌ای که بتوانند ادامه می‌دهند. 

سردار سلامی تاکید کرد: نگاه کنید هر کشوری در جهان اسلام ضعیف بود ناگهان به آن حمله کردند، مثل یمن، سوریه، افغانستان، عراق و لبنان و یا آن‌ها را به خود وابسته کردند، مثل شیوخ عربی که امروز کرنش گر سیاست بیگانگان در دنیای اسلام هستند و یا به او حمله کردند و جنگیدند و یا اگر مثل ایران بزرگ می‌خواست مستقل باشد علیه او همه قدرت‌های جهانی صف کشیدند و امروز آن‌ها دوباره آمده‌اند تا در سرنوشت مسلمانان بتوانند دخالت کنند که دیگر هرگز نمی‌توانند. 

مراسم تشییع پیکر پاک مدافعان حرم از مسجد صاحبالزمان (عج) نیشابور آغاز و تا مسجد جامع نیشابور ادامه داشت. 

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.