امنیت به مناطق شمالی لاذقیه بازگشت

یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه توانستند امنیت و ثبات را بار دیگر به مناطق شمالی حومه شهر لاذقیه در شمال سوریه برگردانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، یگان‌های ارتش این کشور هم چنین توانستند در منطقه درعا بیش از 20 تروریست را کشته و 11 خودروی زرهی تروریست‌های جبهه النصره را منهدم سازند.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه به کمک نیروهای پشتیانی موفق شدند تا حومه شمالی حلب پیشروی کرده و پس از ازبین بردن پایگاه‌های تروریست‌ها ، روستای کفین را آزاد ساخته و امنیت و ثبات را به آن بازگردانند.

ارتش سوریه اقدام به خنثی سازی مین‌ها و بسته‌های انفجاری این منطقه مرزی با ترکیه کرده اند که گروه‌های تروریستی پس از تلفات زیاد نیروهای خود در این منطقه کارگذاشته بودند.

در همین راستا یگان‌های کرد نیز شهرک دیر الجمال در شمال شهرک کفین در حومه شمالی حلب را آزاد ساختند .

همچنین براساس این گزارش، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بیش از 60 درصد حومه شمالی حلب را آزاد کرده‌اند.

این نیروها در حال حاضر کنترل کامل شهرک کفین واقع در شمال شهرک مایر در حومه شمالی حلب را در دست دارند.

روستای کفین در 23 کلومتری مرز ترکیه قرار دارد و کنترل این روستا راه را به سوی منطقه عزاز در مرز ترکیه باز می کند.

همچنین با کنترل شهرک کفین و شهرک مایر نیروهای ارتش سوریه خواهند توانست تا کنترل بیشتری بر مرزهای مشترک این کشور با ترکیه داشته باشند.

نیروهای ارتش سوریه در این پیشروی ها پس از 4 سال و نیم در پنج شنبه گذشته دو شهرک راهبردی نبل و الزهرا را آزاد و با قطع خطوط ارتباطی آنها حلقه محاصره را بر تروریست‌ها در داخل شهر حلب تنگ تر کردند.

نیروهای ارتش سوریه در روزهای گذشته نیز 2 شهرک راهبردی مایر و رتیان را آزاد ساختند و با آزاد سازی این شهرک‌ها، خط ارتباطی تروریست‌ها و قاچاق سلاح به آنها از مرز ترکیه قطع شد.

سوریه حدود 5 سال است که به دلیل حضور گروه‌های مسلح و تروریستی همچون داعش که از سوی غرب و کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه حمایت می شوند، دچار بحران زیادی شده است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار