قم؛

معضل حاشیه نشینی در شهر قم

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با درگیر بودن استان قم با معضل حاشیه‌نشینی بر لزوم احداث ۴۰ مرکز بهداشت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان قم تاکید می کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح خوابگاه ۵۰۰ نفره دختران پردیس دانشگاهی قم با توجه به محرومیت های این دانشگاه افزود:  قم به دلیل داشتن دانشگاه منحل شده فاطمیه که به دلیل منفعت‌طلبی‌ها منحل شد، ۲۰ سال عقب‌تر از دانشگاه‌هایی است که همزمان با هم شروع به کار کرده‌اند.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مسئولان سعی کردند تا جبران مافات کرده و مشکلات زیرساختی بخش بهداشت و درمان این استان را حل کنند، اما وقتی که به ساختمان دانشگاه علوم پزشکی قم نگاه می‌کنیم،امیدواریم با تکمیل کامل پردیس این دانشگاه نوید خوبی برای آینده استان داشته باشیم.

وی افزود: باید رشته‌های جدید را در این دانشگاه توسعه داد و من امروز بسیار متاسف شدم که علی‌رغم دستور داده شده در دانشگاه طب و دین هنوز دانشجویی پذیرفته نشده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: قم تلاش کرده این شعار انقلاب را در بخش بهداشت و درمان عملی سازد و ما خوشحالیم که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: نمی‌توان به مسائل حاشیه‌نشینان بی‌توجه بود و باید بحث بهداشت و درمان در این مناطق نیز گسترش پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی  تصریح کرد: ایجاد حداقل ۴۰ مرکز و پایگاه بهداشت و درمانی باید در این استان مورد توجه باشد و اعتبارات ساخت این مراکز نیز آماده است.

وی در پایان از توجه دانشگاه علوم پزشکی به حاشیه شهر و حاشیه‌نشینان استان قم تقدیر کرد.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.