به جای رفتن به باشگاه بدنسازی گوجه فرنگی بخورید!

پروتئین‌های موجود در گوجه فرنگی به بدن کمک می‌کند تا از تهلیل ماهیچه‌ها جلوگیری کند و باعث بازسازی و خوش‌ فرم شدن برخی عضلات شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با افزایش سن تغییرات بسیاری در ظاهر و اندام افراد ظاهر می‌شود که در بیشتر موارد ناخوشایند است. تهلیل و ضعف عضلات و افتادگی ماهیچه‌ها می‌تواند بسیار غم‌انگیز باشد و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد. 

بسیاری از افراد بر این باورند که چنین اتفاق‌هایی در بدن با افزایش سن غیرقابل انکار و امنتاع است و خواه و ناخواه اتفاق می افتد. در صورتی که با آگاهی از خواص برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها می‌توان هوشمندانه این مشکل را مهار کرد.

محافظت از بدن و زیبایی آن می‌تواند کیفیت زندگی و حس رضایت را افزایش دهد. محققان سال‌های سال بر این مورد تحقیق کردند تا بتوانند راهی برای پیشگیری یا مهار تضعیف و تهلیل ماهیچه‌ها پیدا کنند. تحقیقات و مطالعات اخیر پروتئین‌هایی در گوجه فرنگی یافته است که می‌تواند دوای این درد باشد.

وجود دو ماده اسید اورسولیک و توماتیدین در گوجه فرنگی می‌تواند به استحکام، قدرت و حفظ ماهیچه‌ها بسیار کمک کند. این دو ماده نیاز ماهیچه‌ها را تامین می‌کنند و عواملی همچون کمبود مواد و بی‌تحرکی آن‌ها را که منجر به تهلیل و تضعیف آن‌ها می‌شود برطرف می‌کنند. این دو ماده موجب تحریک رشد و قدرت سلول‌های ماهیچه‌ها می‌شود.

 علاوه بر این، اسید اورسولیک و توماتیدین از تهلیل رفتن عضلات بر اثر بیماری، جراحت یا افزایش سن جلوگیری می‌کند. تهلیل و تضعیف عضلات موجب کاهش قدرت بدنی افراد می‌شود، آن‌ها بیشتر خسته می‌شوند، بیشتر زمین می‌خورند و شکستگی در بدن آن‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
یه همسایه داریم نزدیک ۶۰سالشه به خاطر پیشگیری از سرطان خیلی گووجه می خوره یک انرژی ای داره که نگو تازه پوست صورتش سفت و بدون چروکه
United States of America
مهران
۱۵:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
از امروز مثل سگ گوجه میخورم
Iran (Islamic Republic of)
CINA
۲۲:۱۴ ۰۳ دی ۱۳۹۵
اقا این چه پستیه خخخخ
بدون بدنسازی یعنی گوجه میاد عضلات رو انقباض میکنه و باعث رشد میشه خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
ورزش در کنار میوه ها وسبزیجات باهم معجزه می کنن شاید نتوان جلوی پیری را گرفت اما می توان جلوی پیر شدن را تا حد زیادی کند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
باید با انجام ورزشهای مشخص خواص حاصل از گوجه یا مواد مقوی دیگه رو به سمت عضلات خاص هدایت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
میگم من پیر نمیشم هااااا. گوجه خور حرفا ای
آخرین اخبار