مبنای انقلاب ما قرآن کریم است

رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین گفت: اگر بر مبنای قرآن حرکت کنیم، پایه‌های نظام مستحکم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم قربانی مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری این سازمان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: مبنای انقلاب ما قرآن کریم است. انقلاب ما از رحل‌های قرآن و جلسات قرآنی و هیئت‌های مذهبی شکل گرفت و با جانفشانی و خون دادن رزمندگان اسلام ادامه راه داد و بارور شد.

وی ادامه داد: اگر پایه‌های نظام ما بر قرآن استوار باشد و بر همین مبنا ادامه راه دهد، انقلاب مدنظر امام خمینی (ره) به طور کامل شکل خواهد گرفت. اگر سمت و سوی زندگی ما به سوی قرآن باشد، همه مشکلات ما حل خواهد شد. مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده‌اند که با قرآن باید در همه جامعه پدیدار شود و انس با قرآن باعث مستحکم‌تر شدن پایه‌های نظام خواهد شد.

مدیر دارالقرآن کریم سازمان بسیج اظهار داشت: در برنامه‌های قرآنی کشور خلاء بسیاری وجود دارد و از آنجا که هرکجای جامعه خلاء وجود داشته باشد بسیج ورود می‌کند، در زمینه قرآن نیز وظیفه خود دیدیم که وارد شویم.

 قربانی در خصوص برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج گفت: آغاز این مسابقات از تابستان بود که به صورت منطقه‌ای، شهری، استانی و شکروی بوده است. با برگزاری مراحل استانی 550 نفر به مرحله سراسری راه یافتند که در 26 بهمن به میزبانی مشهد مسابقه خواهند داد. گروه سنی شرکت کنندگان در این مسابقات زیر 16 سال و بالای 16 سال است.

قرائت تقلیدی ، حفظ کل، حفظ 5 جزء و حفظ 10 جزء و اذان از رشته‌های مسابقات گروه سنی زیر 16 سال و حفظ کل قرائت ترتیل ، حفظ 20 جزء و مقاله نویسی از رشته‌های مسابقات گروه سنی بالای 16 سال است.

مدیر دارالقرآن کریم سازمان بسیج گفت: از روز 23 بهمن ماه پذیرش شرکت کنندگان آغاز می‌شود و افتتاحیه مراسم در 24 بهمن ماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی خواهد بود. عصر روز 26 بهمن ماه نیز فینال این مسابقات برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه از ساعت 19 الی 21 همان روز خواهد بود. معرفی الگوهای علمی و عملی سبک زندگی قرآنی از مهمترین وظایف بسیج است. بسیج تاکنون بیش از 1500 شهید قرآنی در سراسر کشور را تفحص کرده است، ما 8 شهید مدافع حرم نیز در میان شهدای قرآنی بسیج داریم.

تجلیل از خانواده‌های شهدای حرم و خانواده‌های مهاجر الی الله در فاجعه منا از برنامه‌های ما در این مسابقات است. همچنین در این مسابقات از نابغه‌های قرآنی دهه 70 همچون جواد فروغی و محمدحسین طباطبایی تجلیل به عمل خواهد آمد.

از دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن کریم در این مسابقات برگزاری محفل انس با قرآن و رونمایی از دو اثر آوایی و تصویری مهاجران الی الله خواهد بود.

 قربانی ادامه داد: بسیج باید فرهنگ قرآن را در جامعه جریان‌سازی کند. بسیج باید در همه موارد حضور داشته باشد، بودجه عمرانی کشور بسیار کم است. انتظار این است که فرهنگ قرآن با ویژه برنامه‌های خاص در جامعه تعمیم داده شود. در زمینه قرآن کریم یک سکون در جامعه پیش آمده است و تمام بار فعالیت‌های قرآنی جامعه بر دوش موسسات قرآنی مردمی است. ما باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

مدیر دارالقرآن کریم سازمان بسیج در پایان خاطرنشان کرد: کم‌کاری در زمینه فرهنگ قرآنی قابل بخشش نیست، امروز که همه دشمنان به تقابل مستقیم با پیامبر و قرآن برخاسته ‌اند، ما وظیفه داریم که به دفاع از آنان بپردازیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، مذهبی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار