قزوین ؛

۱۳ دستگاه اجرایی استان قزوین در اقتصاد مقاومتی مشارکت می کنند

معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار قزوین گفت: با مشارکت ۱۳ دستگاه اجرایی، برنامه ریزی لازم برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛عباسعلی درافشانی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در مهمانسرای استانداری تشکیل شد اظهارداشت: هیئت وزیران استانها را موظف کرده اند تا با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی نسبت به برنامه ریزی و اقدام عملی اقدام کنند.

وی افزود: با همکاری دستگاههای اجرایی و تشکیل جلسات متعدد برای اجرای برنامه های عملیاتی کارهایی صورت گرفته و برخی دستگاهها به ظور مشخص برنامه های خود را آماده ارائه کرده اند.

درافشانی تصریح کرد: جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای اجرا آماده کرده و سند آن آماده شده که پس از ارائه در ستاد برای اجرا آماده می شود.

در ادامه حسین زکی زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: پس از ابلاغ سیاست های ۲۴ گانه از سال گذشته در کارگروه اقتصادی استان از دستگاه های اجرایی خواسته شد تا برنامه های خود را اعلام کنند که در مجموع ۱۳ دستگاه اجرایی ۱۱۰ برنامه خود را ارائه کردند.

وی بیان کرد: فعال سازی منابع مالی و نیروی انسانی، جلب مشارکت مردمی برای تحقق رشد هشت درصدی از ضرورت های این موضوع است که در دستور کار قرار گرفته و برخی اولویتها مشخص شده و برای نمونه در کنار دستگاههای صنعت و کشاورزی در حوزه اصناف نیز موضوع ایجاد شهرک شیرینی با محور برندسازی شیرینی باقلوا در دستور کار قرار گرفت.

زکی زاده تصریح کرد: اولویت های پیش بینی شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مطرح و مقرر شد برش های استانی از هر موضوع تهیه شود تا بتوان با بومی سازی به کارها شتاب بخشید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: ادارات جهاد کشاورزی، استاندارد، آب منطقه ای، برق، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی برای عملیاتی کردن برنامه های خود کارهایی را انجام داده اند و ساز و کارهایی تعریف شده تا حمایت از سرمایه گذاری عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: باید در برنامه های پیش بینی شده به گونه ای حرکت کنیم تا اهدافی که دست یافتنی است در اولویت قرار گیرد و حمایت شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.