مشاور معاون وزير آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درصورت تامین نشدن اعتبار شير مدارس قطع می‌شود

مشاور معاون وزير آموزش و پرورش گفت: در صورت عدم تامین اعتبار مصوب از محل هدفمندی یارانه ها، مجبور به قطع توزیع شیر مدارس هستیم.

منصور مجاوری مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت:از محل هدفمندی یارانه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس باید در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گرفت ولی تا به امروز علی رغم مکاتبات متعدد و پیگیری ها ، حتی یک ریال نیز در اختیار این وزارتخانه قرار نگرفته است.

مجاوری ادامه داد: در صورتی که اعتبار مربوطه تامین نشود، آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار ، مجبور به قطع شیر مدارس است.

وی اظهار داشت: قرار بود بودجه لازم برای تامین توزیع شیر در مدارس از دو محل هدفمندسازی یارانه‌ها و بودجه عمومی دولت تامین شود ولی تاکنون از محل هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای تامین هزینه‌های خرید شیر در مدارس و ترویج فرهنگ مصرف شیر بین دانش آموزان در اختیار وزارت آموزش‌و پرورش قرار نگرفته است.

مجاوری با بیان اینکه تا این تاریخ علی رغم مکاتبات متعدد و پیگیری ها، هیچ اعتباری از محل هدفمندی یارانه‌ها برای توزیع شیر مدارس در اختیار آموزش پرورش قرار نگرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش در صورت عدم ابلاغ اعتبار مربوطه توانایی توزیع شیر از ابتدای اسفند ماه را ندارد.

مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تاکنون 505 میلیون پاکت شیر و به طور میانگین در 37 نوبت در مدارس دولتی و غیر دولتی سراسر کشور و در تمامی دوره‌های تحصیلی توزیع شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.