کرمان؛

بهره برداری از 346 پروژه توسعه روستایی در استان کرمان

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: 346 پروژه در روستاهای استان کرمان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان طی امروز به بهره برداری می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوالقاسم سیف الهی افزود: این طرح ها با استفاده از اعتبارات داخلی دهیاری ها اجرایی شده اند.

وی بیان کرد: این طرح ها در قالب آسفالت معابر، زیرسازی، جدول گذاری، سنگ فرش معابر، روشنایی معابر، بوستان روستایی، احداث ساختمان دهیاری، غسالخانه و آتش نشانی، ساماندهی گلزار شهدا و کمک به تکمیل سالن های ورزشی اجرایی شده اند.

وی ادامه داد: در سال جاری 92 میلیارد تومان به دهیاری های استان کرمان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: امسال تحولی در حوزه آب روستایی ایجاد می شود و بخش عمده جمعیت روستایی استان کرمان از آب آشامیدنی برخوردار می شوند .

سیف الهی گفت: در حال حاضر 70 درصد روستاهای استان کرمان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی یادآور شد: بر اساس تاکید استاندار کرمان، شعار کلی ما در حوزه روستایی بر مبنای این بوده که توسعه را از روستاها آغاز کرده و به پایتخت برسیم.

وی ادامه داد: 43 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها ساکن هستند و استان کرمان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری رتبه بالاتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای استان کرمان به طرح سیماک مجهز می شوند تا از زمین خواری در این روستاها جلوگیری شود، گفت: در مجموع 746 دهیاری در حال تجهیز از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به سمانه سیماک هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: توسعه ، روستا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.