قزوین ؛

صنایع به کارگیرنده از دانش آموختگان رشته نانو حمایت می شوند

مشاور امور استان های دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: صنایع و واحدهای تولیدی که اقدام به جذب و بکارگیری از دانش آموختگان رشته نانو کنند، مورد حمایت این ستاد قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمد نگارنده در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: این ستاد با توجه به شرایط جذب و همکاری واحدهای تولیدی با فارغ التحصیلان رشته نانو، حقوق یک تا دو سال فرد جذب شده را پرداخت می کند.


وی در ادامه خواستار حمایت هرچه بیشتر دستگاه های حاکمیتی از فعالیت مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در راستای تقویت فعالیت های مرتبط با فناوری نانو شد و اظهار داشت: با حمایت مسئولان و همراهی بخش صنعت می توان طرح های اختراع شده این شرکت ها که نیاز جامعه و مردم است را به مرحله تولید انبوه رساند.


نگارنده، از فعالیت شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه نانو در برخی استان ها در زمینه تصفیه پساب ها خبر داد و اظهار داشت: در همین رابطه در برخی استان های کشور با این شرکت ها قرارداد همکاری امضاء شده است.


مشاور امور استان های دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان اینکه کار گسترش فناوری نانو در استان ها از دو سال قبل کلید خورده است، گفت: قزوین جزو معدود استان هایی است که به طور خودجوش این مهم را مورد توجه و پیگیری قرار داده است.


وی، خواستار توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مدارس و دانشگاه ها برای فعالیت هرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند در حوزه نانو شد و با بیان اینکه این فناوری در خدمت بهبود کیفی زندگی انسان ها است، خاطرنشان کرد: توسعه فناوری نانو در استان ها فواید زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت و در توسعه هر استان نقش قابل توجهی ایفا می کند.


نگارنده از نانو به عنوان یک فناوری جدید یاد کرد و با تاکید بر اینکه در این حوزه نباید از سایر کشورها عقب بمانیم،افزود: در سطح استان ها باید شاهد حمایت هرچه بیشتر استانداری ها به عنوان دستگاه حاکمیتی از فعالیت های مرتبط با حوزه نانو باشیم.


وی، استقبال بخش صنعت در قزوین از ورود به فعالیت های حوزه نانو را خوب و مناسب دانست و اظهار داشت: در همین ارتباط چندین واحد تولیدی از این استان نیز با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرارداد همکاری امضاء کرده اند.


انتهاي پيام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.