ایلام؛

راهیابی دو قصه گوی ایلامی به جشنواره بین المللی تهران

دو قصه گوی ایلامی توانستند در بخش رقابتی به جشنواره بین المللی قصه گویی تهران راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ایلام؛حبیب الله بخشوده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: رویا هواس بیگی در بخش رقابتی کانونی با قصه حسن کچل و حسنا صندوق آبادی در بخش رقابتی کانونی با قصه آدم کوچولوی گرسنه و پروین حمیلی در بخش کانونی جشنواره قصه گویی امام رضا (ع) با قصه خانه امن توانستند در ردیف برگزیده های جشنواره قصه گویی قرار گیرند تا بخت خود را در رقابت با دیگر قصه گویان کشور بیازمایند یک قصه گو نیز به بخش جشنواره رضوی راه یافت.

وی افزود: هیات داوران پس از بررسی آثار 316 قصه گوی برگزیده استانی، اسامی راه یافتگان در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی (تقدیری) را معرفی کردند.

بخشوده تاکید کرد: در بخش رقابتی 20 قصه گوی انتخاب شده به قصه گویی در روزهای برپایی جشنواره می پردازند و به صورت حضوری داوری می شوند و رتبه های اول تا سوم جوایز ویژه جشنواره را بدست خواهند آورد.

وی گفت: در بخش غیر رقابتی نیز 10 قصه گوی منتخب در جشنواره حضور می یابند و ضمن بهره گیری از فرصت های ترویجی و علمی جشنواره در اماکن فرهنگی سطح شهر تهران قصه گویی می کنند.

وی یادآور شد: چهار قصه گوی برگزیده سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز به جشنواره دعوت خواهند شد و با بیان قصه های آموزنده از این امام همام، زمینه ساز ترویج فرهنگ رضوی خواهند شد.

بخشوده افزود: در این دوره از جشنواره، در مجموع 34 قصه گو که شامل چهار قصه گو از مربیان سیار روستایی کانون، پنج قصه گوی آزاد، هشت قصه گوی جشنواره های پیشین قصه گویی ، چهار قصه گوی رضوی و 13 قصه گوی دیگر است، حضور دارند.

وی گفت: در این دوره از جشنواره سه هزار و 800 قصه گوی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و یک هزار و 624 قصه گوی کانونی و آزاد در اقصی نقاط کشور به اجرای برنامه پرداختند.
 
هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از 27 تا 30 بهمن با حضور قصه گویان ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: قصه ، بین المللی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.