طیب نیا:

سال آینده رتبه اول در رشد اقتصادی را خواهیم داشت

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: سال آينده اقتصاد ما از رکود خارج مي شود و رشد بي سابقه اي را تجربه خواهيم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علي طيب نيا که در  بازديد از سازمان بورس
صحبت مي کرد ، افزود: کشور در سال آينده رشد اقتصادي بي سابقه اي را تجربه خواهد کرد و رتبه اول را در بين کشورهاي منطقه خواهد داشت.

وي ادامه داد: در سال جاري نرخ تورم را مهار کرديم و در بازار طلا و ارز تلاطم هاي اساسي نداشتيم و در زمان تحريم نيز اين بازارها باثبات بوده است.

وزير اقتصاد با بيان اينکه طلا و ارز نمي تواند حوزه مناسبي براي سرمايه گذاران باشد و بازدهي بسيار کمي دارد ، گفت: اين حوزه جاذبه اي براي سرمايه گذاران ندارد و در اين شرايط بازار سرمايه، سرمايه گذاران را به خود جلب مي کند.

* نرخ سود بانکي در حال کاهش است

وزير اقتصاد درباره نرخ سود بانکي گفت: خود بانکها تمايلي به نرخ سود بالا نيز ندارند و اين نرخها کارايي لازم را در سيستم بانکي ندارد.

وي با اشاره به اينکه بانکها بايد نرخ سود خود را کم کنند و حرفي نيست ، گفت : نرخ سود بانکي بايد با فاصله 2 تا 3 درصدي در بانکها اعمال شود و با توجه به اينکه نرخ تورم نقطه به نقطه در آذرماه به زير 10 درصد رسيده است نرخ سود بانکي هم بايد کاهش پيدا کند .

وي افزود: نرخ سود بانکي در حال حاضر بايد 12 تا 13 درصد باشد.

وزير اقتصاد افزود: در اين شرايط دارايي ها در بازار سرمايه توان رقابت بيشتري پيدا مي کند.

طيب نيا گفت : اميدواريم بازار سرمايه بتواند در جهت توسعه اقتصادي کشور نقش مهمي
ايفا کند.

وزير اقتصاد خاطرنشان کرد: براي سال آينده 40 هزار ميليارد تومان اوراق منتشر مي کنيم که بخشي از آن به عنوان وثيقه از بانکهاي بدهکار نزد بانک مرکزي پذيرفته مي شود.

وي افزود: سهم بازار اوليه را در تامين مالي بنگاهها افزايش خواهيم داد و اين امر بايد به صورتي برنامه ريزي شود كه شرايط در بازار ثانويه هم مناسب باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار