مشهد؛

معضل کمبود نیروی پرستار قابل حل است

مدیر پرستاری دانشگاه علم پزشکی مشهد گفت: کمبود نیروی پرستار در خراسان رضوی به همت مسولان و سازمان های مرتبط قابل حل است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد حسن عزتی در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه استان خراسان رضوی که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همواره برای رفع معضل کمبود نیروی انسانی پرستاران اقدامات مهمی انجام داده است.

وی در مورد راهبرد های ویژه ای که برای جبران کمبود نیروی پرستار در بیمارستان های استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است ادامه داد: از این جمله می توان به تمدید دوران طرح پرستاری بیش از 220 پرستار در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد اشاره کرد.

عزتی گفت: جذب 65 دانشجوی پرستاری با داشتن شرط معدل بالا، استخدام 273 پرستار در سال 1394 و جذب 170 پرستار به عنوان کمک بهیار در بیمارستان های استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای رفع معضل کمبود نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و پانصد پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند ابراز داشت: حداقل 500 کمک بهیار در سال آینده جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد می شوند.

عزتی با اشاره به معضل کمبود نیروی انسانی پرستاران اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به فعالیت بیش از 100 هزار پرستار در کشور وجود دارد.

وی ابراز داشت: رشته پرستاری بازار کار بسیار خوبی دارد اما لازمه ی پرستار بودن این است که یک پرستار دوستدار شغل خود باشد و سختی های کار خود را در نظر داشته باشد و مشکلات بیماران را درک کند.

وی اظهار داشت: کار پرستاری بسیار سخت است که حوصله، صبر و تحمل پرستار را می طلبد.

عزتی گفت: در سال 1394 بیش از 450 پرستار با داشتن همه خدمات و حقوق نظام پرستاری به عنوان نیروی شرکتی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدند که با وجود اینکه همه تسهیلات ارائه شده به این پرستاران شامل خدمات مختلف از جمله ارائه کارانه به این پرستاران بود اما به دلایل مختلف بیش از 100 پرستار از شغل خود کناره گیری کردند.

مدیر پرستاری دانشگاه علم پزشکی مشهد ابراز داشت: در حال حاضر 4 هزار و 981 تخت فعال در استان خراسان رضوی وجود دارد.

عزتی ادامه داد: ضریب نیروی پرستار به تخت در استان خراسان رضوی 1.1 است که میزان استاندار این شاخص 1.25 است.

مدیر پرستاری دانشگاه علم پزشکی مشهد ابراز داشت: همچنین 110 تخت بیمارستانی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1395 راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: برای فراهم آوردن آسایش و بهسازی اتاق تجهیز پرستاران بیش از 5 میلیون اعتبار از سوی طرح تحول نظام سلامت در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر 43 بیمارستان حقوق پرستاران خود را بر مبنای طرح " پرداخت مبتنی بر عملکرد " پرداخت می کنند.

همچنین در مراسم تقدیر از پرستاران خراسان رضوی از 160 پرستان نمونه استان خراسان رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.