کاهش اعتبار مالی پروژه‌های نفتی در نیومکزیکو

کاهش بهای جهانی نفت موجب شد از هزینه اختصاص یافته برای انجام پروژه‌های نفتی ایالت نیومکزیکو آمریکا کاسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ نیومکزیکو پنجمین ایالت بزرگ آمریکا با منابع غنی نفتی است. پایین آمدن بهای جهانی نفت و گاز، توجیه اقتصادی استخراج پرهزینه منابع نفتی در این ایالت را از بین برده است به همین دلیل مقامات شهری نیومکزیکو قصد دارند تا سال جاری میلادی، از مخارج هزینه شده در پروژه‌های استخراج نفت این ایالت کم کنند.

کمیته مالی سنای آمریکا اعلام کرد از بودجه درنظر گرفته شده برای استخراج نفت در ایالت نیومکزیکو به تدریج در سال جدید مالی کاسته می‌شود و این پول صرف دیگر بنگاه‌های اقتصادی سودآور خواهد شد. بخشی از این بودجه 6.2 میلیارد دلاری به تجهیز و نوسازی زندان دولتی در نیومکزیکو، ارتقاء امنیت عومی، ساخت مدارس دولتی، کتابخانه و مراکز درمانی و توانبخشی کودکان اختصاص می‌یابد. 

مقامات ایالت نیومکزیکو آمریکا به جای هزینه کردن بودجه این ایالت بر استخراج بیشتر نفت، به تقویت مالی و حمایت از مدارس و دانشگاه‌ها می‌پردازند بطوریکه بودجه اختصاص یافته برای آموزش عالی در این ایالت حدود 20 میلیون دلار خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در سالهای 2016 و 2017، درآمدزایی ایالت نیومکزیکو تا 125 میلیون دلار کاهش یابد. بودجه ایالتی در آمریکا بر مبنای نفت 49 دلار تعیین شد، حال آنکه بهای کنونی طلای سیاه به کمتر از 30 دلار سقوط کرده است. با توجه به بالا بودن آمار جرم و جنایت در نیومکزیکو، مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند تمرکز مالی خود را بر افزایش تعداد نیروهای امنیتی در این ایالت و تجهیز زندان مرکزی آن قرار دهند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار