گرفتگی عروق قلب در مردان شایع تراست

دبیراجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب گفت: گرفتگی عروق قلب در مردان شایع تر است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیراجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب، گرفتگی عروق قلب را در مردان شایع تر دانست و افزود: با افزایش سن احتمال گرفتگی عروق قلب افزایش می یابد به طوریکه شایع ترین سن ابتلا سنین بالای 45 سالگی است اما در برخی موارد گرفتگی عروق قلب در جوانان نیز دیده می شود.

بنابر گزارش دبیرخانه پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران، دکتر سعید علیپور پارسا افزود:نارسایی قلب از علل شایع مرگ و میر در جهان و ایران بوده و گرفتگی عروق قلب، کاردیومیوپاتی و فشار خون از علل شایع بروز این نارسایی است.
وی با اشاره به ریسک فاکتورهای بروز گرفتگی عروق قلب،افزود:دیابت، فشار خون، چربی خون، استعمال سیگار و داشتن زمینه ارثی از جمله علل بروز گرفتگی عروق قلب است که برخی از این عوامل مانند فشار خون، استعمال سیگار، چربی خون و دیابت قابل پیشگیری یا درمان هستند.
این فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی یادآور شد:افراد بالای 20 سال برای مقابله و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب آزمایش چربی خون را انجام و در صورت طبیعی بودن هر پنج سال یکبار آزمایش را تکرار و در غیر این صورت بررسی سالانه ضروری خواهد بود.
وی اظهار کرد:کنترل فشار خون نیز از فاکتورهای ضروری پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 20 سال محسوب می شود.پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از 15 تا 17 اردیبهشت سال 95 درمر کزهمایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار