موگرینی: نشانه‌ای از وقوع جنگ سرد نمی‌بینم

پس از آنکه نخست‌وزیر روسیه درباره افزایش تنش بین این کشور و غرب هشدار داد، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از وقوع جنگ سرد با مسکو نمی‌بیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در پاسخ به پرسشی در خصوص هشدار "دمیتری مدودف،" نخست وزیر روسیه اعلام کرد: «من فضای جنگ سرد را در روزهای گذشته ندیده ام.»

در یک کنفرانس امنیتی سالانه در مونیخ، نخست وزیر روسیه اوایل هفته اعلام کرد این کشور و غرب گرفتار «یک جنگ سرد جدید» شده اند. این اظهارات پس از آن بیان شد که قدرت های درگیر در جنگ سوریه بر سر «توقف درگیری ها» که امکان انتقال کمک های بشردوستانه را فراهم خواهد کرد، توافق کردند.

موگرینی همچنین از همه طرف های این توافق خواست به تعهد خود پایبند باشند.

این در حالی است که عملیات نیروهای دولتی سوریه با حمایت روسیه و متحدان آنها در اطراف حلب، بزرگترین شهر سوریه، ادامه دارد.

"لیناس لینکویسیوس،" وزیر امور خارجه لیتوانی که برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا وارد بروکسل شد، اعلام کرد: «روسیه در حال انجام یک بازی متفاوت است. حلب در حال تبدیل شدن به یک آزمون درباره هر چیزی است که در سوریه اتفاق می افتد.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
پس کور تشریف داری که این هارت و پورت عربستان و ترکیه را با حمایت آمریکا نمی بینی
آخرین اخبار