هشدار مقام نیجریه‌ای درباره گسترش تروریست‌های بوکوحرام در آفریقا

رئیس مرکز اطلاع رسانی ملی نیجریه در مبارزه با تروریسم، درباره گسترش نفوذ تروریست‌های بوکوحرام در آفریقا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کویک رومری" رئیس مرکز اطلاع رسانی ملی نیجریه در مبارزه با تروریسم،اعلام کرد اوضاع در مناطق شمال شرقی نیجریه بسیار خطرناک و هشدار دهنده است. در روزهای اخیر حمله‌های سنگینی علیه مواضع بوکوحرام صورت گرفته است و عناصر این گروه تروریستی برای در امان ماندن از حملات، به نقاط امن حتی اردوگاه‌های آوارگان پناه برده‌اند.

وی هشدار داد گسترش فعالیت‌های گروه تروریستی بوکوحرام در آفریقا بسیار خطرناک است و اگر رهبران کشورهای آفریقایی فکری در این باره نکنند، این موضوع عواقب بسیار خطرناکی در بر دارد.

از آغاز درگیری‌ها و خشونت‌های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند در نیجریه همچنان به حملات خود در این کشور آفریقایی ادامه می دهد. حتی در چند روز اخیر شاهد آن بوده‌ایم که این گروه برای نخستین بار به حملاتی در کشور چاد در همسایگی نیجریه مبادرت کرده و بر شدت حملاتش در کشورهای همسایه افزوده است.

براساس این گزارش، اقدام‌های این گروه تروریستی، از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده‌اند. آوارگان نیجریه‌ای در شرایط بغرنجی در اردوگاه‌ها زندگی می کنند و شماری از آوارگان نیز به مساجد و کلیساها گریخته اند.

همه این فجایع در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند رخ می دهد. ناتوانی دولت و ارتش نیجریه در مقابله با تروریست ها موجب مرگ هزاران غیر نظامی شده است.

هدف اصلی این گروه تروریستی، تلاش برای تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
ارتش نیجریه ، خودش بوکو حرام است !!!!!
حکام نیجریه هم با دریافت رشوه های سنگین از آل سعود خائن ، خودشان بوکو حرام شده اند !!!!!
بعضی از انسان ها چقدر سقوط می کنند !!!!!!
سقوط از انسانیت ، از عمال استکبار غرب که عامل صهیونیزم بین الملل هستند پذیرفتنی است ، اما از حکام آفریقائی که بعضا مسلمان هم هستند ، دردناک است !!!!!
آخرین اخبار