دعوا همیشه نمک زندگی نیست

برخلاف عقیده بسیاری از افراد دعوا همیشه نمک زندگی میان زوجین نبوده و موجب تشدید درگیری بین آنها می‌شود.

فریبا احدی‌ بیگلو روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: عده‌ای از افراد عقیده دارند که دعوای زن و شوهر نمک زندگی بوده و آشتی پس از آن موجب شیرین‌تر شدن روابط میان آنان شده در صورتی که این رفتار بیشتر در دعوا‌های لفظی صدق داشته و در درگیرهای شدید برعکس این گفته ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: بعضی از زوجین عقیده دارند که هیچ‌گاه با همسر خود در زندگی به مشکل و اختلافی برنخورده که چنین مسئله‌ای به هیچ وجه وجود نداشته زیرا دو نفر با دو دنیای متفاوت قطعا در زمینه‌هایی ممکن است با یکدیگر دچار اختلاف شوند.
 
احدی بیگلو تصریح کرد: معمولا اختلافات دو دسته هستند، دسته‌ای بر سر مسائل جزئی از جمله رفتن یا نرفتن خانم به سرکار، تحصیلات و مدیریت منابع اقتصادی و بعضی دیگر بر سر مسائل کلی و اساسی نظیر تفاوت دو دیدگاه‌ها، مسائل مذهبی و فرهنگی بسیار دشوار‌تر بوده و از ابتدا به افرادی که در این نوع مسائل اختلاف نظر داشته توصیه به ازدواج با یکدیگر نمی‌شود.
 
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: افزایش مهارت در مدیریت زمان، خشم، حل مسئله و تصمیم‌گیری اولین نکته در کاهش اختلافات زوجین بوده و باید در نظر داشت که رفع مشکلات زوجین فقط با گفت‌وگو در زمان مناسب و هنگامی که هنوز اختلافات کوچک بوده قابل حل است.
 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار