هنگامی که زبان باعث رنجش همسر می‌شود

بددهنی یکی از بزرگترین موارد ایجاد اختلاف میان زوجین است.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یکی از مشکلات رایج میان زوجین، بددهنی و فحاشی آنها خصوصا مردان بوده که باید در نظر داشت که این رفتار بطور ذاتی جزء خصلت های رفتاری او نبوده و معمولا تحت تاثیر عواملی ایجاد می شود.
 
وی در ادامه گفت: علت بددهنی و بدزبانی معمولا در دوره نوجوانی براثر احساس بزرگی، تاثیر دوستان نامناسب، انزوا طلبی و عدم ارتباط با دیگران، خانوادگی و محیطی نیز شکل می گیرد.
 
نظامی افزود: نقش همسر در کاهش این رفتار مرد بسیار موثر بوده، معمولا در یک درگیری قطعا قبل از عصبانبت و بددهانی،لحظاتی را آرام بوده و خواسته خود را بصورت ملایم تری ابراز کرده و همسر دراین میان باید سعی کند تا شوهرش را در همان حال نگه داشته و به نوعی با گفتگوهای دوستانه تر موضوع را حل و فصل کرده تا کار به خشونت،دعوا و بدزبانی کشیده نشود.
 
این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد:حفظ آرامش مرد و بکارگیری الفاظ زیبا،توسط همسرش بوسیله ارزش نهادن و تشویق به این رفتار،رفت و آمدهای کمتر با افراد بدزبان و کسانی که حدس می زنید بر رفتار همسرتان اثر گذاشته و همچنین درک شرایط او تا حدودی که به علت خستگی بعداز کار ممکن بوده در او پرخاشگری ایجاد شود،از مهمترین راه های پیشگیری از بدزبانی و بددهنی همسران است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار