۱۲۹ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مجموع تعداد ۴۰۰ واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که از این تعداد ۲۷۱ دارای پروانه بهره برداری و تعداد ۱۲۹ واحد در دست ساخت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سهراب بنام افزود : بیش از 40 درصد واحدهای صنعتی در سطح 12 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع تعداد 400 واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که از این تعداد 271 دارای پروانه بهره برداری و تعداد 129 واحد در دست ساخت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مدل‌های توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در استان‌های کوچک استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه‌ای بحث خوشه‌های صنعتی است، عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی تا کنون  تعداد 5 خوشه صنعتی مطالعات، بروزرسانی و امکان سنجی نقشه‌های  خوشه‌های کسب و کار را انجام داده و هم اکنون خوشه صنعتی دست بافته‌های داری از جمله: " فرش دستباف، گلیم و گبه" در حال توسعه و در حال اجرا است.

بنام مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی و عدم وجود منابع کافی برای پرداخت تسهیلات، مشکلات بازار واحدهای صنعتی، بالا بودن هزینه تولید و به تبع آن بالا بودن نرخ تسهیلات و معوقات بانکی واحدهای تولیدی به دلیل تحریم‌های ظالمانه برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از حیث زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در 12 شهرک زیرساخت فراهم است.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری بیش از 300 هکتار زمین آماده زیرساخت فراهم است و خوشه‌های خوبی در بحث حق انتفاع زمین برای سرمایه گذاری وجود دارد.

بنام با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل و راکد و به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه تمام است، اظهار داشت: ولی متاسفانه کمبود نقدینگی بانک‌ها و عدم وجود تسهیلات از مشکلات جدی است.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.