شهردار تهران:

بستن بودجه بر اساس 40به 60 به واقعیت نزدیک تر است

شهردار تهران گفت: بستن بودجه سال 95 با توجه به اوضاع اقتصادی 40 درصد غیر نقد و 60 درصد نقد به واقعیت نزدیک تر است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران در توضیح  بودجه سال 95 اظهار داشت: سعی شهردار تهران انجام کار براساس برنامه 5ساله است و اگر جایی گفته شود نمی توان بر اساس برنامه کار کرد باید برنامه را تغییر داد.

وی افزود:درصد زیادی از بودجه سال 95 منطبق با برنامه5 ساله است و تقریبا نظر شهرداری ،شورای شهر و کمیسیون تلفیق یکی است و بر روی درصد ها اختلاف نظری وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: سال گذشته بودجه را بر مبنای 45 غیر نقد به 65 نقد بستیم که امسال 5درصد سهم غیرنقد را کاهش دادیم که هیچ ارتباطی با شفافیت بودجه ندارد بلکه برای  شفافیت بیشتر  بودجه آن را به دو بخش نقد و غیر نقد تقسیم کردیم.

قالیباف با بیان این‌که بستن بودجه برمبنای 40به 60بهتر از 35به65 است ،گفت: سال گذشته در جذب نقدینگی 108درصد عملکرد داشتیم که امسال به 80درصد رسید یعنی 30درصد در جذب نقدینگی ضعیف عمل کرده ایم .

وی بیان کرد: مردم بخشی از عوارض خود به شهرداری را به صورت نقد و بخشی دیگر را در قالب تهاتر پرداخت می کنند،شهرداری نیز مطالبات خود را به پیمانکاران به همین صورت پرداخت می کند.

شهردار تهران تصریح کرد: به نظر ما بودجه 40به 60 به واقعیت نزدیک تر است و اگر تا پایان سال نیازمند اصلاح بود آن را بازنگری می کنیم.در حال حاضر مبنای کار کارشناسی و نزدیک به واقعیت است و هر چه شورا تصویب کند ،به آن عمل می کنیم.

قالیباف در رابطه با واریز درآمد سازمان ها به حساب خزانه داری گفت: بخشی از ماموریت ها مانند حقوق و پاداش کارکنان تحت هر شرایطی باید صد درصد بر اساس نقد پرداخت شود و نمی توان گفت که چون80 بودجه نقد است ما هم 80درصد حقوق کارکنان را نقد پرداخت می کنیم.

وی افزود: گفته می شود که شهردار تهران ادعا کرده که می تواند شهر را با 5هزار میلیارد تومان اداره کند که درست است اما در این شرایط هیچ کارتوسعه ای در شهر انجام نمی شود.

شهردار تهران گفت:بیش از 65 هزار کارگر درتهران با پیمانکاران کار می کنند و ما از محل قرارداد با پیمانکاران حقوق 25 ماه کارگر را برای حفظ حقوق وی کم می کنیم.

قالیباف در رابطه با زمان 10روزه واریز درآمد سازمان های شهرداری به خزانه داری افزود :فرصت دو ماهه برای این کار هم کم است و ما این امکان را نداریم زیرا پرداخت حقوق کارکنان بیشتر اولویت دارد.

وی بیان کرد:شورا تصمیم دارد تمام درآمد سازمان ها را به خزانه و دوباره به خودشان باز گرداند اما ما اعتقاد داریم که باید سود سازمان ها به خزانه واریز شود.

شهردار تهران گفت: اگر شهرداری هزینه ای خلاف ردیف بودجه ها خرج کند به آن فاقد گفته می شود که یا باید در قانون اصلاح شود و یا خلاف کرده و باید به آن رسیدگی شود.

قالیباف تصریح کرد: تمامی پرداخت های شهرداری براساس ردیف های بودجه هزینه می شود و با مقرراتی که مجلس تصویب کرده است کار می کند زیرا قوانین مجلس بالاترین قانون است.

وی گفت: شهرداری برای باز کردن هرگونه حساب بانکی برای سازمان ها نیازمند امضا و تایید رئیس شورای شهر است و گاهی گفته می شود که شرکت ها موظف هستند که بخشی از درآمد شان را به حساب خزانه داری واریز کنند اما واریز تمام درآمد به حساب خزانه داری خلاف قانون است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار