بوئینگ، دومین شرکت از لحاظ بدترین عملکرد در فهرست داو جونز

شرکت بوئینگ با از دست دادن حدود 25 درصد از سهام خود یکی از بدترین عملکردها را در میان 30 شرکت «میانگین صنعتی جونز» دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از 24/7 وال‌استریت، شرکت بوئینگ در شش هفته‌ی نخست سال 2016، با از دست دادن حدود 25 درصد از سهام خود یکی از بدترین عملکردها را در میان 30 شرکت «میانگین صنعتی داو جونز» داشته است. نخستین هفته‌ی ژانویه، بدترین دوران برای بازارهای سهام در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. شرکت بوئینگ نیز از این بحران به نوبه خود، ضربه دیده است. این در حالی است که طبق گزارش‌ها، این شرکت سال 2015، از لحاظ تعداد محصولات تحویلی به مشتریان، رکورد زد. 

از سوی دیگر خبر تحویل هواپیماهای مسافربری «بوئینگ 737 مکس» به مشتریان 6 ماه زودتر از موعد مقرر، نیز در بهبود اوضاع این شرکت تأثیری نداشته است. بوئینگ اعلام کرده است این هواپیماها در سه‌ماهه‌ی سوم سال آینده‌ی میلادی آماده‌ی تحویل خواهند بود.

شاخص سهام بوئینگ در نخستین هفته‌ی ژانویه، 10 درصد کاهش یافت که باعث شد این شرکت از نظر بدترین عملکرد در میان شرکت‌های فهرست میانگین صنعتی داو جونز، در رده دوم قرار گیرد.     

داو جونز شاخص اقتصادی بازار آزاد است که بوسیله «وال‌استریت ژورنال» تهیه و منتشر می‌شود. این میانگین ۲۶ مه ۱۸۹۶ (6 خردادماه 1275)، برای نخستین بار ارائه شد. این شاخص فهرستی است از 30 سهام برتر بورس نیویورک، که از آن جهت قیاس در معاملات و خرید و فروش سهام و نیز جهت ارزیابی عملکرد شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار