استقبال بی‌سابقه کشورهای آسیای جنوب شرقی برای خرید هواپیماهای بوئینگ

به گفته معاون ارشد مدیر فروش بوئینگ در آسیا، اقیانوس آرام و هند، کشورهای آسیای جنوب شرقی به 3 هزار و 750 فروند هواپیما در 20 سال آینده نیاز خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال نیوزایژیا، «دینش کسکار،» معاون ارشد مدیر فروش «منطقه آسیا، اقیانوس آرام وهند» شرکت هواپیماسازی بوئینگ، در یک کنفرانس خبری در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی سنگاپور گفت: آسیای جنوب شرقی در 20 سال آینده به 3 هزار و 750 هواپیمای جدید نیاز دارد که ارزش آن‌ها در مجموع بالغ بر 550 میلیارد دلار آمریکا خواهد بود.


به گفته او، 76 درصد این هواپیماها، تک راهرو مانند «بوئینگ 737» و «ایرباس ای 320» خواهند بود. دلیل تعداد بالای سفارشات در این منطقه، استقبال از هواپیماهای کم هزینه و رشد بازار در کشورهایی مانند اندونزی، میانمار و ویتنام است.


تعداد مسافر در کشورهای آسیای شرقی از سال 2010، 9 درصد افزایش داشته است. به گفته کسکار انتظار می‌رود ترافیک هوایی میان کشورهای این منطقه در 20 سال آینده 7.7 درصد افزایش یابد. گرچه همچنان تعداد مسافر در این منطقه بسیار پایین است.

«تونی تایلر،» مدیر کل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی، اعلام کرد احتمال دارد سفارش بی‌سابقه کشورهای آسیای جنوب شرقی به دلیل رقابت شدید، سوددهی کم و آشفتگی بازارهای مالی با مشکلاتی مواجه شود.


شرکت‌های در حال رشد هواپیمایی مانند «لاین ایر» اندونزی و «ایرایژیا» متعلق به مالزی در ده سال گذشته صدها فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ سفارش داده‌اند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار هوایی حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار