استرالیا: احتمال اجرای عملیات تروریستی در مالزی وجود دارد

وزارت خارجه استرالیا با اشاره به احتمال وقوع حملات تروریستی در مالزی، به اتباعش در این کشور در اینباره هشدار داد.

استرالیا: احتمال اجرای عملیات تروریستی در مالزی وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، استرالیا درباره احتمال عملیات تروریستی در کوالالامپور هشدار داده و خواستار هوشیاری اتباع خود در سفر به مالزی شده است.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «احتمال دارد تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای انجام حملاتی در شهر کوالالامپور و حومه آن باشند.»

این بیانیه می‌افزاید: «این حملات ممکن است متعدد باشند و احتمالا در مکان‌هایی که خارجی‌ها رفت و آمد زیادی در آنجا دارند اتفاق می‌افتند. شما باید کاملا هوشیار باشید.»

در این بیانیه آمده است مقامات مالزیایی گروهی از افرادی را که مظنون به برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی بوده‌اند، دستگیر کرده‌اند.

پلیس مالزی ماه گذشته 7 نفر را به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده بود.

مالزی سطح هشدار امنیتی را پس از حملات 14 ژانویه (24 دی ماه) در جاکارتا، پایتخت اندونزی که هشت کشته برجای گذاشت، افزایش داد.

 تاج الدین محمد عیسی، رئیس پلیس کوالالامپور در پاسخ به هشدار استرالیا گفت تدابیر امنیتی در چند ماه گذشته شدت گرفته و هیچ نشانه ای از احتمال انجام حمله وجود ندارد.

وی گفت با وجود هشدار تروریستی صادر شده توسط دولت استرالیا، امنیت کوالالامپور تضمین شده است و «ما هیچگونه اطلاعاتی که نشان دهد یک تهدید تروریستی وجود دارد، دریافت نکرده ایم».

مالزی از سال 2013 تاکنون بیش از 150 نفر را که مشکوک به ارتباط با گروه تروریستی داعش بوده اند، دستگیر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار