سفر وزیر صنعت و تجارت سنگاپور و تیمی اقتصادی به ایران

وزیر صنعت و تجارت سنگاپور به همراه تیمی 57 نفره وارد تهران خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه "نیوز آسیا"؛ تنها 6 هفته پس از لغو تحریم های ضد ایران، تیم 57 نفری اقتصادی سنگاپور، به همراه وزیر صنعت و تجارت این کشور، در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) وارد ایران خواهند شد تا فرصت های اقتصادی ممکن را بررسی کنند.

این سفر عنوان بزرگ ترین سفر اقتصادی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و نمایندگان 48 شرکت بزرگ سنگاپوری را به تهران و بندرعباس خواهد برد.

این شرکت ها در زمینه های نفت و گاز، مواد شیمیایی، دریایی، بنادر، ساخت و ساز، توریسم، زیرساخت، فناوری اطلاعات و مبادلات تجاری فعال هستند.

"تئو سیونگ سنگ،" رییس فدراسیون تجارت سنگاپور، اظهار کرد: "ورود ایران به عرصه اقتصاد بین الملل، نقطه ای روشن در آینده نامشخص اقتصاد جهان است. به خصوص در زمانی که کشورهای جهان با مشکلات بسیاری مواجه شده اند. بسیاری از صنایع ایران در بخش های دریایی، نفت و گاز و هوا و فضا به سرعت در حال رشد هستند. انتظار می رود ایران سرمایه بسیاری را در زیرساخت های فعلی اش نیز هزینه کند."

بر اساس اطلاعات بانک جهانی، ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است و تولید ناخالص داخلی‌ آن معادل 406.3 میلیارد دلار (در سال 2014) است.

برداشته شدن تحریم ها برای اقتصاد ایران مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.به طور مثال پیش بینی شده سطح سلامت فردی 3.7 درصد افزایش داشته باشد.

انتظار می رود "ایسواران،" وزیر صنعت و تجارت سنگاپور، در طول سفر خود به تهران با "علی طیب نیا،" وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور امضای قراردادهای اقتصادی دیدار و مذاکره کند.

همچنین "ایسواران" با "محمدرضا نعمت زاده،" وزیر صنعت، معدن و تجارت  ایران نیز ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار