سرسپردگی به اسرائیل، شرط مرکل برای روابط دوستانه با ایران

صدراعظم آلمان با نشان دادن سرسپردگی خود به رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن این رژیم را شرط رابطه دوستانه برلین-تهران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاسخ به سئوال خبرنگاری که بعد از کنفرانس خبری وی با نخست وزیر اسرائیل در برلین در مورد ایران سوال کرده بود، اظهار داشت: ارزیابی های متفاوتی از توافقنامه اتمی با ایران وجود دارد.

صدراعظم آلمان افزود: ما امروز در مورد ایران نیز با هم گفتگو کردیم و با وجود ارزیابی های متفاوتی که در مورد توافقنامه اتمی با ایران وجود دارد اما همواره به صراحت گفته ایم که از طرف دولت جمهوری فدرال آلمان، برقراری مناسبات دوستانه با ایران مادامی که این کشور، موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد، متصور نخواهد بود.

این موضع در کلیه مذاکرات وزیر خارجه ما به طرفهای ایرانی منتقل شده و این موضعی بسیار روشن است. معتقدم که در حین صحبت و اعلام موضع (از سوی طرفین) یکسری تفاوتهای گفتاری وجود دارد اما از طرف دیگر روشن است که آنچه برای ما قابل پذیرش است، چیست.

مرکل ادامه داد: در این مورد وقتی می گویم از طرف دولت آلمان، منظورم آن است که برای همه احزاب تشکیل دهنده ائتلاف دولتی در آلمان، چنین موضعی مصداق دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
این خانم دقیقا ۳۷ سال از دنیا عقبه ،حیف ملت المان که همچین سیاستمداران ضعیفی دارند معلومه که مرکل نقطه ضعف اساسی دست صهیونیستها داره و هنوز اینو نمیدونه فرض بر اینکه اگر اگر یک روزی با امریکا رابطه داشته باشیم هیچگاه با جنایتکاران صهیونیست نخواهیم داشت معلومه هنوز ایرانیها را نشناخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
خاک بر سر ذلیلت مرکل....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
وقتی یک بیمار به پزشک مراجعه میکند و پس از ازمایشات مختلف متوجه وجود غده ی بد خیم وسرطانی میشود دیگر انکار ان برایش غیر ممکن است .واقعیت جهان ما این را نشان میدهد که خواه حق ویا ناحق اسراییل به عنوان غده ای بد خیم وسرطانی در منطقه وجود دارد . تاکی این غده حیات دارد ؟ علم روز بروز در شرف پیشرفت است .انشا الله بزودی داروی شفای قطعی کشف شود .اسراییل یک سیاست است برای تسلط بر اعراب یاغی وسرکش .ظاهرا این غده سرطانی در اثر نا پرهیزی وهابیت پیشرفت قابل ملاحظه ای در اندام جهان اسلام داشته مثل ورود در بافت های بدن قطر و امارات وعربستان واردن ونزدیک است کل ترکیه را هم درگیر کند .همانگونه که در افریقا در حال پیشرفت است .خداوندا این سرطان را ریشه کن بفرما .
آخرین اخبار