من معتاد نمی‌شوم، آغاز یک اشتباه

یک محقق و پژوهشگر در زمینه اعتیاد گفت: در مواجهه با اعتیاد، این تلقی که "من معتاد نمی‌شوم" یک تلقی اشتباه و خطرناک است چرا که اعتیاد آلارم نمی‌دهد و مرز اعتیاد سیم خاردار ندارد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هومان نارنجی‌ها محقق و پژوهشگر در زمینه اعتیاد در این باره گفت: هدف از قدم گذاشتن در دانشگاه موفقیت در زندگی و انتخاب مسیر درست است و اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید، ناگزیر هستید موانعی را در این مسیر برطرف و نکاتی را رعایت کنید.

وی افزود: اولین نکته‌ای که باید در راه رسیدن به موفقیت مدنظر قرار داد، هوش اجتماعی است که فراتر از تحصیل بوده و 80 درصد موفقیت شما به این اصل مرتبط است.

نارنجی‌ها دومین نکته مهم را برای کسب موفقیت برخورداری از مهارت‌های زندگی دانست و افزود: مهارت‌هایی همچون کنترل خشم و دوست‌یابی و جرات نه گفتن از مهم‌ترین این مهارت‌هاست.

این محقق تصریح کرد: به منظور دستیابی به موفقیت باید سطح هوش اجتماعی و مهارت‌های زندگی خود را ارتقا بخشیم که مولفه دوست‌یابی از مهم‌ترین آنهاست.

وی یکی از موانع موفقیت را کشیده شدن به سمت مواد اعتیادآور ذکر و بیان کرد: همیشه اعتیاد با این باور غلط در فرد شروع می‌شود که من معتاد نمی‌شوم و این آغاز یک اشتباه است چراکه مرز اعتیاد نه آلارم، نه ویبره و نه سیم خاردار دارد.

این محقق بیان کرد: ترامادول به دلیل اینکه به میزان بالایی تشنج آور است، یکی از خطرناک‌ترین و پر عوارض‌ترین داروهای اعتیادآور به شمار می‌رود و توصیه می‌شود که حتی در صورت تجویز پزشک هم مصرف نشود.
 اجرای تئاتری"به نام افیون بی‌خاصیت" به نویسندگی پژمان شاهوردی، اجرای گروه شهرآشوب، برنامه شعرخوانی توسط کانون شعر و ادب دانشگاه تفرش و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش اجرا شد.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.