پریچهره: مسابقات گرند پری انگیزه بانوان را شدت بخشید

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: برگزاری مسابقات جایزه بزرگ شطرنج باعث انگیزه بیشتر بانوان برای حضوری موفق تر در شطرنج شد.

نصراله پریچهره در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مسابقات گرند پری شطرنج بانوان و برنامه های پیش رو فدراسیون تصریح کرد: مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان تنها رویداد بزرگ بانوان بعد از انقلاب است که این رقابت ها بر اساس تفاهم نامه ای که از ده ماه گذشته تنظیم شده است.
 
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری مسابقات جایزه بزرگ مسابقات بین المللی دیگر از جمله جام خزر و جام فردوسی نیز در کشور برگزار شد. برای میزبانی این مسابقات کشورهای مطرحی پیشنهاد دادند و فدراسیون ایران نیز با بررسی همه جوانب پیشنهاد میزبانی این رقابت ها را به فدراسیون جهانی داد و خوشبختانه توانستیم این رویداد بزرگ را در کشور برگزار کنیم که این رقابت ها باعث انگیزه بیشتر بانوان برای حضور فعال تر در شطرنج شد.
 
وی درباره نماینده ایران در این رقابت ها گفت: خادم الشریعه از شطرنج بازان با استعداد است که با وجود تجربه کم در رقابت ها با  حریفان نامدارش بسیار موفق عمل کرده است. دختران ایران در ورزش استعداد بالایی دارند که اگر فضایی برای استعدادیابی ایجاد شود و شگفتی های بسیار خلق می کنند.
 
پریچهره درباره برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج و پایان یافتن دوره شش ماهه سرپرستی فدراسیون گفت: انتخابات فدراسیون تا پایان سال جاری برگزار می شود و یکی از دلایل به تعویق افتادن انتخابات میزبانی مسابقات جایزه بزرگ بود.
 
وی ادامه داد: زمانی که سرپرستی فدراسیون را به من واگذار کردند برنامه بر این بود که برنامه های فدراسیون دچار اختلال نشود و اهداف طبق برنامه ها برنامه ریزی شود و مسابقات گرند پری چون مسی بیش از عنوان سرپرستی من صورت گرفت بنا بر این تصمیم گرفتیم که انتخابات را بعد از اتمام مسابقات برگزار کنیم.
 
وی گفت: به نظر من سرپرستی فدراسیون نباید طولانی شود چون باعث اختلال در برنامه های فدراسیون می شود و برنامه ریزی های آینده با مشکل رو به رو می شود.  
 
اگر تا کنون انتخابات برگزار نشد به این دلیل بود که می خواستیم مسابقات جایزه بزرگ دچار مختل نشود.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار